ایجاد ردیف بودجه مستقل برای کتابخانه های عمومی


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان صبح امروز در دیدار با محمدعلی میرزایی مدیرکل امور استان های سازمان کتابخانه های عمومی کشور ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به استان سمنان، مردم این استان را ولایت مدار، متدین و عالم هستند.

وی گفت: در واقع مردم سمنان به علم و دانش علاقه مند هستند و می توان گفت که یک دهم جمعیت استان سمنان را دانشجو تشکیل می دهند و این استان به همراه استان های کاشان و یزد بالاترین رتبه را دارد. گام. هزینه کنکور سراسری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن تشکر از مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان و اقدامات فرهنگی خوبی که در استان انجام شده است، وی را یکی از مدیران فرهنگی استان دانست که سخت کار می کند ترویج فرهنگ مطالعه

ریواده با اشاره به تاثیر فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: هر چه بیشتر کار فرهنگی کنیم تاثیرات آن را بیشتر می بینیم.

وی تصریح کرد: کتابخانه های عمومی نقش مهمی در تقویت فرهنگ جامعه دارند. چرا که مطالعه آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و ترویج این فرهنگ در بین اقشار کم برخوردار و آسیب پذیر جامعه اهمیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه جهاد تبیین نیازمند کار عملی است، افزود: جهاد تبیین نباید در کلام، جزوه و کلام منفعل باشد. اما باید به فکر عملیاتی کردن آن باشیم.

ریواد کتابخانه های عمومی را کانون نوآوری فرهنگی در جامعه دانست و تاکید کرد: محتوا باید متناسب با نیاز مخاطب تولید شود و با انتشار کتاب خوب می توان جریان فکری و فرهنگی خوبی را شکل داد.

وی ساختار فرهنگی کشور را نیازمند هم افزایی و تحرک خاصی دانست و تاکید کرد: باید بتوانیم مرکز تبادل فرهنگی را از کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی کنیم و سعی کنیم از این هم افزایی ها برای پیشرفت فرهنگی و توسعه کمک بگیریم. استان.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، ایجاد ردیف‌های بودجه مستقل برای حل مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی و اصلاح یا گنجاندن عناصر الزام‌آور در لایحه به طوری که کتابخانه‌های عمومی از سهمیه حداقل نیم درصدی برخوردار شوند. از درآمد شهرداری ها و تاکید بر تخصیص اعتبار بر اساس ماده 1 قانون تاسیس کتابخانه های عمومی برای احداث، تجهیز و نوسازی و توسعه کتابخانه ها در رفع بخش بزرگی از مشکلات این نهاد موثر ارزیابی شد.

انتهای پیام/2568/س/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید