معترض مسدود کننده خیابان ستارخان تهران اعدام شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قوه قضائیه بر اساس کیفرخواست محسن شکاری به اتهام قتل به قصد قتل و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت از مردم و همچنین مجروح کردن عمدی یک افسر بسیجی با سلاح سرد در حالی که توسط دادگاه انقلاب تهران صادر شده است. با انجام وظیفه و بستن خیابان ستارخان تهران و برهم زدن نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شد.

محسن شکاری فرزند مسعود سوم مهر بازداشت شد و اولین جلسه دادگاه او ۱۹ آبان برگزار شد.
سوم مهرماه در منطقه ستارخان تهران، این فرد در حالی که خیابان را مسدود کرده بود، با یک قمه در دست، مردم را تهدید به پیوستن به وی و پیوستن به وی کرد.

وی در ادامه اقدامات مجرمانه با قمه به یکی از ماموران حمله ور شد و ضربه ای به شانه چپ آن نگهبان وارد کرد که منجر به 13 بخیه شد.

متهم پس از ضربات مشت مامور امنیتی قصد فرار از محل را داشت که در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

محسن شکاری در نظرات خود در مورد نحوه شرکت در شورش ها وی با بیان اینکه پس از اتمام کار با علی (همدستش) از محله نارمک ابتدا تا میدان ولیعصر گفت:آخ) آمدیم و چون این مکان پر جمعیت نبود به محله ستارخان رسیدیم و در چهارراه خیابان بهبودی راه را به روی مردم بستیم.

در شهادت متهم آمده است: علی به من گفت برو در تجمعات شرکت کن. با موتور علی رفتیم و یک قمه از قبل به من داد تا با آن مأموران را بزنم.

متهم همچنین در اظهارات خود اظهار داشت: «علی گفت بله یک عامل اگر درست شدی من پول خوبی به تو می دهم و با این قول آمدیم و در شورش ها شرکت کردیم».

تاریخ شاکی پرونده از جانب روز تصادف

همانطور که گفته شد، محسن شکری ع روز حادثه او با قمه به یکی از ماموران امنیتی حمله کرد و او را مجروح کرد.

شاکی پرونده در اظهارات خود درباره روز حادثه گفت: روز سوم مهرماه بود و طبق ماموریتی که به ما محول شده بود برای گشت زنی به محل رفتیم. ساعت 20:10 بود که وارد منطقه خیابان بهبودی در محله ستارخان شدیم.

به گفته شاکی، در زمان ورود وی به محل، خودروهای زیادی در حال تردد بودند و به 100 تا 150 خودرو می رسید که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم دو مرد قد بلند در بهبودی حضور دارند. تقاطع و اقدام به بستن خیابان کردند که یکی از آنها قمه به همراه داشت و همیاران را تهدید می کرد و شعار می داد.

شاکی بیان کرد: از موتورسیکلت پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. به او گفتم بله چی تو که به من حمله کردی و سعی کردی مرا بزنی یک بار با قمه مرا زد اما نگرفت، بار دوم متهم به کتفم زد.

شاهد تصادف: مردم زیاد ترسیده بود

یکی از شاهدان حاضر در صحنه ماجرا را اینگونه توصیف می کند: مردم بسیار ترسیده بودند. حدود 150 ماشین در ترافیک گیر کرده بودند، حتی یک ماشین هم نمی توانست عبور کند. متهم در خیابان و دم در ایستاده بود در حالی که قمه ای در دست داشت و اجازه نمی داد کسی از آنجا رد شود

دیوان عالی کشور: سهام محسن شکار کردن مثال می ترسد مردم بوده است

پس از تشکیل جلسات این پرونده در تاریخ 8 آبان ماه و با توجه به ادله پرونده و اظهارات شاهدان حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر می شود. بر اساس محسن شکاری فرزند مسعود به اتهام محاربه به اعدام محکوم می شود.

دادگاه انقلاب تهران بر اساس شواهد موجود، محسن شکاری را عامل این جنگ و شلیک سلاح به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح عمدی یک افسر امنیتی با یک قبضه را شناسایی کرد. سلاح سرد وی در حین انجام وظیفه و بستن خیابان ستارخان از تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه خبر داده بود.

در این مرحله با درخواست تجدیدنظر متهم پرونده برای تحقیقات بیشتر به دیوان عالی کشور ارجاع شد.
سرانجام پس از بررسی در دیوان عالی کشور، حکم مورد تایید قرار گرفت و صبح امروز 26 آذرماه این حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به تجدیدنظرخواهی رای بدوی محسن شکاری وکیل متهم اعلام کرد:

درخواست تجدیدنظر وکیل محکوم علیه محسن شکری باطل و موجه است زیرا اقدامات مرتکب قرار گرفتن در میان جمعیت اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید با سلاح سرد مردم و درگیر شدن با برخی از نهادهای امنیتی و انجام آنها با سلاح سرد است. سلاح ها سرد نمونه ها ( اول شهر اسلحه لخافا الناس) یعنی جرم محاربه بوده و سند صادره در این خصوص منطبق با موازین شرعی و قانونی است، لذا به استناد بند الف ماده 469 ق.آ.د.م مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید