معاون زلنسکی: آمریکا تا پایان سال دفاع هوایی بیشتری ارسال خواهد کرد



رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دولت آمریکا تا پایان سال 2022 سامانه های پدافند هوایی بیشتری را در اختیار کیف قرار خواهد داد.

به گزارش ایسنا، آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت: شرکای ما دقیقا می‌دانند که برای امروز، هفته آینده و ماه آینده به چه چیزی نیاز داریم. با این حال، هنوز مسائلی وجود دارد که ما در حال گفتگو هستیم زیرا معتقدیم این مسائل باید در نهایت حل شود. منظورم سوالاتی در مورد تانک ها، موشک های دوربرد، جنگنده ها و البته سامانه های پدافند هوایی است. احتمالاً در اواخر سال جاری سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری به کیف فرستاده می‌شود.

روزنامه فایننشال تایمز نیز به نقل از یک مقام ارشد دفاعی آمریکا نوشت که واشنگتن احتمالا به زودی انواع مختلفی از قابلیت های دفاع هوایی را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وی افزود: این محموله احتمالا ترکیبی از توانمندی های پدافند هوایی خواهد بود که به زودی می توانیم بخشی از آنها را ارائه کنیم و سایر قابلیت ها را نیز در ادامه راه ارائه خواهیم کرد و واقعاً در حال بررسی همه توانمندی های ممکن هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات پنتاگون روز سه شنبه اعلام کردند که ایالات متحده در حال بررسی ارسال انواع سامانه های دفاع هوایی به کیف است.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه سال جاری، کشورهای غربی انواع کمک های بشردوستانه، نظامی و مالی را به کیف ارائه کرده اند. مسکو در حالی که این سیل ارسال تسلیحات به اوکراین توسط متحدان غربی را محکوم می کند، می گوید این اقدام به تنش دامن می زند.

مسکو همچنین بارها به غرب هشدار داده است که بیشتر در این درگیری دخالت نکند، در حالی که اتحادیه اروپا، ایالات متحده و ناتو تاکید می‌کنند که با وجود آموزش سربازان اوکراینی، اعزام مربیان و تجهیزات نظامی به اوکراین و ارائه اطلاعات، بخشی از این درگیری‌ها نیستند. . .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید