حضور ایران در نمایشگاه های بیروت و استانبول – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: این هفته در گزارش هفتگی به هفت خبر مهم در حوزه کتاب و ادبیات پرداختیم، اخباری مانند حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت استانبول و معرفی کتاب های تحت حمایت پروژه گرانت؛ همچنین به امضای قرارداد مشارکت با سازمان اسناد و کتابخانه ملی و فوت یکی از شاعران اشاره کرده ایم.

دقیق این گزارش را در زیر بخوانید:

امضای تفاهم نامه بین کتابخانه ملی و شورای شهر

سازمان اسناد و کتابخانه های ملی ایران، منطقه 21 شهرداری تهران و سازمان مدیریت و پیشگیری بحران شهر تهران در راستای بهبود شرایط نگهداری و حفظ هویت اسناد ملی کشور و ارتقای سطح کیفی اسناد و مدارک ملی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند. سطح بهینه همکاری و هماهنگی بین آنها.

افتتاح نمایشگاه کتاب بیروت با حضور ایران

مراسم افتتاحیه شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت، شنبه 12 دسامبر با حضور نجیب میقاتی، نخست وزیر کنونی لبنان، تما سلام و فواد سینیوره، نخست وزیران سابق لبنان؛ سالوی سنوره، رئیس انجمن فرهنگی عرب؛ جمعی از مسئولان و فرهنگیان لبنانی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از 500 عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب بیروت حضور دارد.

ارائه ۲۷۵ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استانبول

سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول پس از سه سال وقفه با موضوع «دنیای جادویی کتاب» با حضور ناشران از ایران از 21 آذرماه آغاز به کار کرد.

خانه کتاب و ادبیات ایران که نماینده صنعت نشر کشور است، بیش از 275 عنوان کتاب در موضوعات مختلف را در این نمایشگاه عرضه و عرضه می کند.

ارائه سه عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بیروت

مراسم افتتاحیه ترجمه عربی کتاب های «دائرةالمعارف شیعه»، «من اهل بیت» و سه کتاب «قرآن، کودک، سرگرمی» در غرفه جمهوری اسلامی ایران با حضور یک گروه از دانشجویان دانشگاه جامع المعارف، مؤسسه کشافة المهدی و گروهی از بازدیدکنندگان در شصت و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت برگزار شدند.

دیدار رمضانی با رئیس نمایشگاه کتاب استانبول

علی رمضانی مدیرکل خانه کتاب و ادبیات ایران در سومین روز از سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب استانبول با بوراک کیوراک مدیر نمایشگاه اعضای اتحادیه ناشران کودک ترکیه دیدار و گفتگو کرد. و تعدادی از ناشران ترک.

درگذشت شاعر برازجانی

جلال خسروی شاعر جنوب روز سه شنبه پانزدهم آذر ماه درگذشت. وی متولد 1341 و اهل برازجان بود و آثار فراوانی از شعر سپید، پست مدرن و نیمایی داشت.

ارائه 15 طرح یارانه ای در نمایشگاه کتاب استانبول

مراسم معرفی 15 عنوان کتاب تحت حمایت پروژه کمک مالی که از میان آنها کتاب های “کوتی کوتی”، “داررا لا فیسترا”، “El blanc era Solitari”، “گربه و موش و بقیه دوستان” برجسته است. “Peixos a la harbor”، “This Terzai، this Terzai” و “Roots in the Soil, Branches in the Wind” توسط انتشارات Musimler توسط این پروژه در سی و نهمین نمایشگاه استانبول در سال 2022 حمایت شد.

دیدگاهتان را بنویسید