متا، مایکروسافت، آمازون و تام تام بر سر نقشه گوگل وارد جنگ خواهند شد


بنیاد لینوکس با چندین شرکت بزرگ فناوری از جمله آمازون، متا، مایکروسافت و تام تام برای توسعه داده های نقشه باز و تعاملی برای مقابله با تسلط گوگل در دنیای خدمات نقشه، همکاری کرده است. این همکاری مشترک در پروژه ای به نام بنیاد نقشه های اورتور انجام خواهد شد.

بنیاد لینوکس می‌گوید که هدف نهایی بنیاد نقشه‌های Overture کمک به توسعه محصولات جدید از طریق اطلاعات است بی پرده آنها در دسترس هستند و می توانند در برنامه ها و شرکت های مختلف استفاده شوند. هر یک از شرکت کنندگان در این پروژه می توانند داده های خود را به دیگران ارسال کرده و از داده های خود استفاده کنند.

«جیم زملین»، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، در بیانیه‌ای در این باره گفت: «نقشه‌برداری از محیط‌های فیزیکی جهان و جوامع مختلف با رشد و تغییر، یک چالش بسیار پیچیده این است که هیچ شرکتی نمی تواند آن را به تنهایی مدیریت کند. صنعت ما باید با هم متحد شود تا این کار را به نفع همه انجام دهد.»

بازار نقشه نباید در دست یک یا دو شرکت باشد

نقشه ها و داده های مکان نقش مهمی در جوامع امروزی ما دارند. مالکیت تمام این اطلاعات توسط یک یا دو شرکت بزرگ می تواند توانایی سایر شرکت ها را برای استفاده از این اطلاعات کاهش دهد، دسترسی آنها را محدود کند و هزینه های بالا آنها را در دستان خود قرار دهید تا از این اطلاعات بهره مند شوند.

جن اریک سالم، مدیر مهندسی واحد نقشه برداری متا، می گوید: «تجارب فراگیر که محیط فیزیکی شما را درک می کند و با آن ترکیب می شود. آینده اینترنت آنها حیاتی هستند با ارائه داده های نقشه باز و تعاملی، Overture از a متاورس باز این توسط ذهن های خلاق، توسعه دهندگان و کسب و کارها ساخته شده است.”

با توجه به عدم حضور گوگل در میان نام های حاضر در موسسان بنیاد نقشه های Overture، به نظر می رسد این تلاش تلاشی برای رویارویی با غول بزرگ سازنده اندروید در دنیای نقشه باشد. از زمان محبوبیت تلفن های هوشمند، این شرکت با کنار گذاشتن رقبایی مانند TomTom، بازار نقشه را تحت سلطه خود درآورده است. اما در حال حاضر رقبا در تلاش برای جبران هستند. مدیر عامل تام تام می گوید: «نقشه برداری مشارکتی بخش مرکزی استراتژی تام تام است. بنیاد نقشه های Overture چارچوبی برای دسترسی سریعتر به این هدف فراهم می کند. پلتفرم نقشه‌های TomTom از ترکیبی از نقشه پایه Overture، مجموعه‌ای از داده‌های دیگر و داده‌های اختصاصی TomTom برای محصولات قابل تنظیم با کیفیت بالا استفاده می‌کند که شامل برنامه‌هایی مانند ناوبری پیشرفته، جستجو و رانندگی خودکار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید