چای هایی که برای کاهش استرس معجزه می کنند


دنیای امروز دنیای شتاب و سرعت و تلاش بسیار است! عصر اینترنت و زندگی ماشین ها امکانات و راحتی های زیادی را برای بشر ایجاد کرده اما آرامش مردم را هم به هم زده و انگار همه احساس می کنند که یک نفر در تعقیبشان است! بیایید تصور کنیم که بعد از یک روز کاری پر استرس پشت پنجره ایستاده اید و نسیم خنک پاییزی صورت شما را نوازش می دهد. فکر نمی کنید یک فنجان چای داغ و معطر شما را آرام کند؟

تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، انجام ورزش هایی مانند یوگا و به طور کلی انجام حرکات کششی و فعالیت های مشابه در آرامش اعصاب مفید است. استرس مداوم و آرام نکردن اعصاب ذهن و بدن، جسم و روان را بیمار می کند و در صورت ادامه مشکلاتی مانند سردرد، اختلالات گوارشی و گرفتگی عضلات را به دنبال خواهد داشت.

متأسفانه امروزه بسیاری از مردم در شرایط استرس زا و اضطراب زا قرار می گیرند و قرن هاست که از گیاهان دارویی مانند دمنوش های گیاهی برای کاهش استرس و آرامش اعصاب استفاده می شود.

یکی از راه های کاهش استرس و آرامش اعصاب نوشیدن دمنوش های گیاهی است که در این گزارش به این موضوع می پردازیم و به معرفی دمنوش های مفید برای آرامش اعصاب می پردازیم.

انواع چای برای آرامش اعصاب

درست است که حتی گرمای مطبوع یک فنجان چای هم شما را آرام می کند، اما نقش چای در کاهش اضطراب و استرس بیشتر از گرمای تسکین دهنده آن است و ترکیبات مفید موجود در دمنوش هاست.

چای بابونه برای کاهش استرس

چای بابونه از زمان های قدیم برای کاهش اضطراب استفاده می شده است. ظاهراً این گیاه دارای ترکیباتی است که تأثیری مشابه والیوم بر گیرنده های مغز دارد. در واقع به همین دلیل است که با نوشیدن چای بابونه احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و خواب بهتری خواهید داشت. با ترکیب بابونه و اسطوخودوس نتایج بهتری در این زمینه می گیرید.

نه تنها می توان خود گیاه بابونه را دم کرده و از چای آن استفاده کرد، بلکه با افزودن ترکیبات و گیاهان دیگر به این دمنوش گیاهی می توان به خواص مختلفی افزود. به عنوان مثال، اگر دوست دارید نوشیدنی خود را شیرین کنید، می توانید کمی عسل طبیعی به آن اضافه کنید.

چای سبز هیمالیا یا چای دارجلینگ؛ برای اضطراب مفید است

چای سبز هیمالیا یا چای دارجلینگ دارای محتوای آنتی اکسیدانی و ترکیباتی با خواص سم زدایی فراوان است. این چای دارای اسید آمینه ای به نام L-theanine است که به طرز شگفت انگیزی ذهن را آرام می کند.

چای نعناع برای سلامت روان

جالب است بدانید که بین سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن و همچنین سلامت اعصاب و روان شما رابطه مستقیمی وجود دارد. اکثر افرادی که از اضطراب و استرس مداوم رنج می برند از مشکلات سیستم گوارشی نیز رنج می برند.

چای نعناع یکی از این دمنوش های محبوب است که به عملکرد صحیح سیستم گوارش کمک می کند. منتول موجود در این گیاه باعث کاهش تنش عضلانی و همچنین کاهش استرس می شود.

با چای سیاه استرس را از بین ببرید

چای سیاه نوشیدنی محبوبی است که توسط افراد جوامع مختلف استفاده می شود. چای سیاه به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. بعد از اضطراب و تنش، سطح هورمون استرس کورتیزول افزایش می یابد، اما نوشیدن چای سیاه میزان این هورمون را کاهش می دهد و فرد احساس بهتری پیدا می کند.

  • رقابت بین چای سبز و قهوه سیاه در کاهش وزن؛ کدام یک مفید است؟ | روش صحیح نوشیدن چای سبز و قهوه سیاه

تنظیم خواب با چای سنت جان

این روزها مشکلات افرادی که نمی خوابند یا خواب باکیفیتی دارند در جامعه بسیار شایع شده است. بنابراین افراد زیادی هستند که در طول شب ساعت ها بیدار هستند و به خواب نمی روند. علاوه بر درمان دارویی که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود، نوشیدن چای ترش به خواب بهتر کمک می کند.

دمنوش گل سرخ برای آرام کردن اعصاب

چای گل رز آرامش بخش است. گل رز علاوه بر معطر و زیبایی باغات شما فواید دیگری نیز دارد. نوشیدن چای گل رز به بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سیستم ایمنی بدن کمک می کند و اضطراب را به طرز باورنکردنی کاهش می دهد.

چای ساعت شنی؛ ضد استرس و آرامش بخش

داشتن آرامش بعد از یک روز کاری خسته کننده و کسل کننده نکته مهمی است که همه افراد به دنبال آن هستند.

چای گل ساتی اعصاب را نیز آرام می کند. ساعت شنی بسیار زیبا است و اغلب در مناطق گرمسیری آفریقا و آمریکا قابل رشد است.

با چای مریم گلی اضطراب را از بین ببرید

چای مریم گلی بسیار تسکین دهنده است و به آرامش عضلات کمک می کند. نوشیدن یک فنجان چای مریم گلی خستگی را از بین می برد.

چای گل ختمی؛ ضد اضطراب و استرس

یکی از موثرترین دمنوش ها برای کنترل استرس، دمنوش خاتمی است که به گل ختمی نیز می گویند که به گل بامیه نیز گفته می شود، دارای اثرات آرام بخش و ضد اضطراب است.

قاشق آب چای گیاهی؛ برای افسردگی مفید است

در زندگی امروزی، افسردگی و اضطراب بسیار رایج است. از آنجایی که روزانه تعداد زیادی از مردم از افسردگی رنج می برند، در فرهنگ آسیایی، چای گیاه آب قاشقی یک داروی سنتی قوی برای درمان افسردگی و اضطراب در نظر گرفته می شود.

با چای ریحان مقدس علائم اضطراب را کاهش دهید

اگر از اضطراب آزاردهنده رنج می برید و قلبتان دائماً شوره دارد، نوشیدن این چای راه حل خوبی است.

چای ریحان مقدس از گیاهی به همین نام تهیه می شود که از خانواده نعناعیان است و بومی هند، پاکستان، نپال و بنگلادش است. چای ریحان مقدس علائم اختلال اضطراب عمومی را کاهش می دهد.

چای هاپ

چای رازک علائم خفیف افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می دهد. از گیاه رازک در تولید ماءالشعیر نیز استفاده می شود.

چای گل رز

چای گل سرخ یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان افسردگی و اضطراب است. گل رای به نام های هوفریگون و گل شهناز نیز شناخته می شود. این گیاه می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد و عوارض جانبی ایجاد کند، بنابراین اگر در دوره درمانی خاصی هستید و داروهای خاصی مصرف می کنید، قبل از نوشیدن مکرر چای ژربیل با پزشک خود مشورت کنید.

چای هایی که برای کاهش استرس معجزه می کنند

کدام چای ها به بهبود خواب کمک می کنند؟

چای پنیر بد و چای سنبل به خواب بهتر کمک می کند اضطراب و استرس چه مشکلاتی را در بدن ایجاد می کند؟

افرادی که از اضطراب و استرس دائمی رنج می برند از مشکلات گوارشی، بی خوابی و افسردگی نیز رنج می برند.

چه فعالیت هایی به آرامش اعصاب کمک می کند؟

تنفس عمیق، گوش دادن به موسیقی، انجام ورزش هایی مانند یوگا و نوشیدن چای از جمله فعالیت هایی هستند که در آرامش اعصاب مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید