زلنسکی گروه 20 را گروه 19 نامید: مینسک 3 وجود نخواهد داشت



سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی گفت که رئیس جمهور اوکراین امروز (سه شنبه) در نشست گروه 20 یک سخنرانی “پرشور اما مفصل” داشت و خواستار “بازیابی صلح” شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «وینسنت پیکت» سفیر اتحادیه اروپا در اندونزی در رابطه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که وی در دیدار بالی خواستار «احیای مجدد» شد. صلح”. و احترام به منشور ملل متحد، اصل تمامیت ارضی در اوکراین.”

زلنسکی همچنین اواخر روز دوشنبه گفت از اظهارات ایالات متحده و چین در نشست گروه 20 در مورد غیرقابل قبول بودن تهدید استفاده از سلاح هسته ای استقبال می کند.

رئیس جمهور اوکراین در ویدئویی از “گروه 20” به عنوان “گروه 19” یاد کرد. انگار روسیه جزو این گروه نبود. زلنسکی گفت: این گروه از کشورها بسیار مهم و مثمر ثمر است و امروز در آستانه این اجلاس اظهارات مهم و موثری بیان شده است.

زلنسکی گفت: «به ویژه مهم است که ایالات متحده و چین مشترکاً تأکید کنند که تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای غیرقابل قبول است». همه می فهمند که این حرف ها خطاب به کیست.

به گفته کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه توافق کردند که هرگز جنگ هسته ای رخ نخواهد داد و تهدید استفاده از سلاح هسته ای در اوکراین را رد کردند.

زلنسکی خطاب به رهبران این گروه که آن را G-19 نامید، گفت: «اکنون زمان پایان دادن به تجاوزات روسیه است».

در یک سخنرانی مجازی از اوکراین، ولودیمیر زلنسکی با اشاره به دو معامله شکست خورده برای پایان دادن به مناقشه مسکو-کیف گفت که “مینسک 3” وجود نخواهد داشت. او گفت که اوکراین متعهد به از دست دادن تمامیت ارضی خود نخواهد بود.

وی گفت: روسیه باید بر تمامیت ارضی اوکراین تاکید کند. روسیه باید تمام نیروهای مسلح و سازمان های خود را خارج کند.

رئیس جمهور اوکراین در جریان سخنرانی خود از اعضای «گروه 19» خواست تا با ایجاد دادگاه ویژه در رابطه با حمله روسیه به اوکراین موافقت کنند و خسارات وارده به اوکراین را به روسیه جبران کنند.

رهبر اوکراین همچنین از روسیه به دلیل تهدیدات هسته‌ای آن انتقاد کرد و به رهبران این گروه گفت که “هیچکس حق ندارد جهان را با یک فاجعه رادیواکتیو باج خواهی کند.” وی همچنین گفت که روسیه نیروگاه اتمی زاپوریژیا را به “بمب رادیواکتیو” تبدیل کرده است که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید