اپل فروش محصولات خود را در بازار ترکیه از سر گرفت


اقتصاد ترکیه اخیراً به دلیل یک سیاست مالی بحث‌برانگیز جدید، روز خوشی را سپری نکرده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند اپل نسبت به آینده فعالیت‌های خود در این کشور تردید دارند. اخیراً مشخص شد که زوج کوپرتینویی فروش آنلاین محصولات خود را در ترکیه به حالت تعلیق درآورده اند و کاربران با مراجعه به وب سایت رسمی اپل نمی توانند محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

اکنون به نظر می رسد که پس از وقفه ای کوتاه، این غول فناوری فروش محصولات خود را در بازار ترکیه از سر گرفته است و ظاهراً با کاهش ارزش پوند، قیمت ها را تا 25 درصد افزایش داده است. جالب است بدانید که بحران اقتصادی در ترکیه زمانی رخ داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با وجود تورم بالا، سیاست نرخ بهره پایین را اعلام کرد. این دقیقا برعکس واکنش معمول به تورم است. یعنی هزینه وام را افزایش دهید تا تقاضای بالا کاهش یابد که باعث افزایش قیمت می شود. برخی از کارشناسان حتی این سیاست را “دیوانه” توصیف کرده اند.

مقاله مرتبط:

با توجه به سیاست جدید و حمایت همه جانبه رئیس جمهور ترکیه، پوند تا 15 درصد ارزش خود را از دست داده است. نکته مهم این است که پوند پیش از این 45 درصد از ارزش خود را از دست داد و در نهایت این شرایط بحرانی به جایی رسید که چهارشنبه گذشته هر دلار 13.44 پوند معامله شد. در همین حال، بسیاری اردوغان را به سیاست‌های او متهم می‌کنند که بانک مرکزی ترکیه را مجبور به پایین نگه داشتن نرخ بهره کرده است.

با این حال، خبرگزاری های محلی ترکیه گزارش می دهند که فروش محصولات اپل از سر گرفته شده است. اما قیمت ها به شدت افزایش یافته است. با این حال، اپل هنوز بیانیه رسمی در این زمینه صادر نکرده و از اظهار نظر خودداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید