دولت لیبرال کانادا سومین دوره خود را آغاز کرد



دولت لیبرال کانادا سومین دوره خود را با سخنرانی فرماندار کل کانادا با تمرکز بر کنترل بحران جاری کرونا آغاز کرد.

به گزارش ایسنا به گزارش اس بی سی نیوز، دولت لیبرال امروز سومین دوره خود را با سخنرانی ژنرال مری سایمون، فرماندار کل کانادا و طرحی برای تصویب یک سری قوانین قبل از تعطیلات کریسمس آغاز می کند.

دولت لیبرال متعهد شده است که با احیای اقتصاد، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، انعقاد قراردادهای جدید مراقبت از کودکان با استان ها و به دنبال آشتی با مردم بومی، به همه گیری پایان دهد.

فرماندار ژنرال مری سیمون، اولین فرماندار کل بومی کانادا، در سخنرانی خود در تاج و تخت در روز سه شنبه اولویت های دولت را برجسته کرد و به پیشرفت در روابط بین دولت فدرال و مردم بومی اشاره کرد.

سیمون در یک سخنرانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اینوکتیتوت گفت: «ما قبلاً دیده بودیم که کانادایی ها متعهد به آشتی هستند. مردم بومی با اقدامات خود تاریخ، داستان ها، فرهنگ و زبان ما را احیا می کنند. افراد غیر بومی نیز تأثیر واقعی گذشته و دردهای متحمل شده توسط نسل های بومی را درک کرده و می پذیرند. آنها در مسیر آشتی با هم هستند.

سیمون گفت که برای تقویت این رابطه، دولت فدرال در زمینه مراقبت های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی اقدام خواهد کرد و به علل اصلی آنچه در مدارس شبانه روزی در سراسر کشور روی می دهد، رسیدگی خواهد کرد.

از آغاز بهار، چندین جامعه بومی در کانادا از کشف صدها قبر بدون علامت در محل مدارس شبانه روزی سابق گزارش داده اند.
سیمون از قانونگذاران و مقامات دولتی برای مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب تشکر کرد و گفت: “اولویت شماره یک همچنان کنترل اپیدمی است.” بهترین راه برای انجام این کار از طریق واکسیناسیون است.

سیمون گفت که دولت لیبرال متعهد به حمایت و ترویج زبان فرانسوی در داخل و خارج از کبک با تصویب مجدد لایحه برابری بین فرانسوی و انگلیسی است.

او گفت: «اگرچه عملکرد اقتصادی کانادا بهتر از بسیاری از شرکای ما است، اما ما باید به رسیدگی به افزایش هزینه‌های زندگی ادامه دهیم.» برای این منظور، برنامه دولت شامل دو اولویت اصلی است. مسکن و نگهداری از کودکان.

وی ادامه داد: دولت نیز مهاجرت را برای بهبود اقتصاد پس از اپیدمی ضروری می بیند. بنابراین، دولت همچنان به افزایش مهاجرت و کاهش زمان انتظار ادامه می دهد، در حالی که از اتحاد مجدد خانواده ها و معرفی برنامه اسکان مجدد پناهندگان در سراسر جهان حمایت می کند.

سیمون همچنین به هدف دولت لیبرال برای محدود کردن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش نفت و گاز اشاره کرد و گفت: دولت اقداماتی را برای جلوگیری و آمادگی برای سیل، آتش‌سوزی، خشکسالی، فرسایش سواحل و سایر شرایط آب و هوایی سخت انجام داده است. تغییرات آب و هوایی بدتر شده است، تشدید خواهد شد.

دولت لیبرال همچنین متعهد شده است که با اجرای برنامه “باج اجباری” برای سلاح های تهاجمی ممنوع به تلاش های خود برای کنترل تسلیحات ادامه دهد و با هر استان یا منطقه ای که بخواهد سلاح ها را ممنوع کند همکاری کند.

این سخنرانی توسط محافظه کاران، حزب دموکرات جدید و بلوک کبک مورد انتقاد قرار گرفت.

در پارلمان اقلیت، دولت لیبرال به حداقل یک حزب مخالف نیاز دارد که از لوایح آن حمایت کند تا آنها را به مجلس عوام برساند.

دقیقاً بیش از یک سال پیش، جولی پیت، فرماندار سابق کانادا، در یک مجلس تقریباً خالی سنا، در حالی که بیماری عروق کرونر قلب در حال افزایش بود و تصویر اقتصاد در بهترین حالت تیره و تار به نظر می‌رسید، سخنرانی تاج‌وتختی را ایراد کرد.

امروز وضعیت کاملاً متفاوت به نظر می رسد، قوانین فاصله گذاری اجتماعی کاهش یافته است، اپیدمی هنوز تمام نشده است، اما نرخ بالای واکسیناسیون در این کشور تاج را کنترل کرده است.

دولت کانادا از زمان بازگشت به قدرت در انتخابات سپتامبر، محکم در صحنه سیاسی حضور داشته است. اقتصادی که توسط زنجیره های تامین ویران شده و تحت تاثیر تورم فزاینده قرار گرفته است، با سهم خود از چالش ها مواجه است، اما اقتصاد خانوارها تقویت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید