فلسطین: توافق مغرب با اسرائیل به منافع ملت عرب لطمه می زند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان آزادیبخش فلسطین امضای توافقنامه امنیتی و نظامی میان مراکش و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش المیادین، در بیانیه کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین آمده است: توافق نظامی و امنیتی مغرب و اسرائیل انحراف از نشست سران عرب است و توافق بین کشورهای عربی بخشی از توافق عربی است. صلح برنامه ریزی و مبتنی بر امنیت قومی عرب است.» و به منافع ملت عرب لطمه می زند

در این بیانیه آمده است: «امیدوارم مغرب که ریاست کمیته قدس را بر عهده دارد، با توجه به اقدامات نژادپرستانه اسرائیل علیه مردم فلسطین و مخالفت رژیم اشغالگر با راه حل دو کشوری، دست به چنین اقدام خطرناکی نزند».

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش از مراکش خواست تا از رژیم اشغالگر عقب نشینی کند و گفت: طرح صلح عربی تاکید دارد که عادی سازی رژیم اشغالگر پس از پایان اشغالگری اسرائیل در کشورهای فلسطینی و عربی غیرقابل قبول خواهد بود. مسئله.” و پاداشی برای سرنشینان.

سامی ابوزهری سخنگوی حماس امروز در توییتر خود نوشت: توافق مغرب و رژیم صهیونیستی به امنیت منطقه آسیب می زند و به اشغالگران این فرصت را می دهد تا حملات خود را به مردم فلسطین تشدید کنند و نفوذ امنیت را در بین ملت ها تسهیل کنند. از قاره آفریقا».

حماس همچنین از مغرب خواست تا این اقدام خطرناک را کنار بگذارد.

مراکش و رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته در جریان سفر وزیر جنگ به رباط توافقنامه همکاری امنیتی امضا کردند.

گانتز پس از امضای این توافق گفت که مراکش و اسرائیل همکاری های نظامی خود را توسعه خواهند داد.

جنبش جهاد اسلامی همچنین با استقبال از رباط وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، خیانت به مردم فلسطین و همکاری با رژیم اشغالگر قدس در حمله به مردم فلسطین و حمله به مسجد الاقصی.

انتهای پیام/.



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید