مرگ 31 پناهجو در کانال مانش در مقابل چشمان فعالان حقوق بشر


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، با وجود ادعای کشورهای اروپایی مبنی بر حمایت از حقوق بشر، اما پناهجویانی که می خواهند از بحران های دست ساز اروپا فرار کرده و وارد این کشورها شوند همچنان ادامه دارد.

رویترز چهارشنبه شب گزارش داد که 31 پناهجو پس از واژگونی قایق آنها هنگام عبور از کانال مانش از فرانسه به بریتانیا جان خود را از دست داده اند که بدترین فاجعه برای مهاجران در آب های بین دو کشور است.

کانال مانش یکی از شلوغ ترین آبراه های جهان با جریان های قوی است. قایق های باری اغلب به سختی شناور می شوند و در هنگام تلاش برای رسیدن به سواحل انگلستان در معرض امواج قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، جرالد داروین، وزیر کشور فرانسه – که مدعی است مهد حقوق بشر و قوانین سازمان ملل متحد است – گفت: این قایق 34 سرنشین داشت که یک غیرنظامی، دو نفر نجات یافته و یک نفر هنوز مفقود شده است.

دارونین برای پاکسازی فرانسه و شستن دست دولت پاریس از خون این مردم گفت: «این یک تراژدی برای فرانسه، برای اروپا، برای بشریت است که ببیند این مردم به امید قاچاقچیان در حال حرکت در دریا هستند. پناهجویان

“افکار و همدردی من با قربانیان و خانواده های آنها است، اما این فاجعه نشان می دهد که “گذر از کانال انگلیس از این طریق چقدر خطرناک است.”

به گزارش رویترز، اگرچه پاریس و لندن قاچاقچیان را مقصر دانستند، اما تعدادی از سیاستمداران فرانسوی از جمله ناتاشا بوچارت، شهردار کاله، دولت بریتانیا را به تغییر متهم کرده و گفته اند که باید سیاست های مهاجرتی خود را تغییر دهند.

برخی از گروه‌های حقوق بشری می‌گویند که سخت‌گیری‌های سخت‌تر، مهاجران را مجبور می‌کند تا در جستجوی زندگی بهتر در غرب، خطرات بیشتری را متحمل شوند.

سازمان غیردولتی l’Auberge des Migrants در فرانسه اعلام کرد: اتهام قاچاق صرفاً برای پنهان کردن مسئولیت مقامات فرانسوی و انگلیسی است.

این فاجعه انسانی در حالی رخ می دهد که در روزهای اخیر هزاران پناهجو در مرز بلاروس و لهستان آواره شده اند و مقامات لهستانی با گذاشتن سیم خاردار و اعزام نیرو به مرزها مانع از ورود مهاجران به اتحادیه اروپا شده اند. وضعیت در مرز لهستان با بلاروس وحشتناک است، پناهجویان در سرمای شدید با کمبود آب و غذا مواجه هستند.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از رفتار غیرانسانی نیروهای لهستانی با مهاجران انتقاد کرده و گفته بود که کشورهای غربی مسئول بحران پناهجویان در مرز بلاروس به دلیل جنگ در عراق و افغانستان هستند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، همچنین گفت که انسان‌گرایان اروپایی ندیده‌اند که بحران آرزوهای خود را فراموش کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/



این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید