معاونت هنری ارشاد به زودی معرفی می شود / بررسی رویکرد شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب اصلاحات انقلابی را در پیوست بیان کردند. به این اطلاعیه.” در پی این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیته ای تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در نظر داریم مقام معظم رهبری را قرار دهیم. حکم اعضای جدید در دستور کار قرار گرفت. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و نظرات جدی پیگیری می شود که تاکنون اجرایی نشده است.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از تاج است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور به شدت از گسترش تاج آسیب دیده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار داریم. تاج علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در حال تهیه پکیج کامل بعد از تاج در شورای فرهنگی کل کشور هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم. .

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که از اجتماعاتی مانند مساجد، اعیاد، شادی ها، عزاداری ها و… تشکیل شده است و از این طریق در گرفتاری ها و شادی های یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه کانون های کرونا مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می کنند در باره بود. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت برخی از آنها دارد. چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش این روزهای سینما گفت: در هفته های اخیر جلساتی با تهیه کنندگان فیلم داشته ایم. ما خوشحالیم که رونق به سینما بازگشته است و امیدواریم که او به طور کامل دستورالعمل های بهداشت و علاقه را رعایت کند. گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند اند، شاهد ظرفیت کلی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور باشید.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نزدیک بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: معاونت امور هنری و مدیرکل دفتر موسیقی به زودی معرفی خواهند شد. . وی ادامه داد: اما به طور کلی سیاست های کلی موسیقی کشور در حال اجراست، در هفته های اخیر با پیشکسوتان موسیقی نیز جلساتی داشته ایم، حوزه موسیقی را یکی از گسترده ترین حوزه های فرهنگی کشور می دانیم و مدیریت فرهنگی نمی تواند. بنابراین در دولت سیزدهم تمامی فعالیت ها در این زمینه با هدف موسیقی اصیل، بومی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان صورت می گیرد.

* بررسی مراحل شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق مصوبات اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور یکی از مهم ترین شوراهای اقماری است.معظم انقلاب فرهنگی مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارد و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب در فعالیت های ایشان بازنگری شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به انتساب های این شورا و برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر تا حدودی حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و شما سیاست گذاری درست را دریافت می کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نیاز به کار متراکم، قوی، علمی و دقیق از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور است. باید از فرصت طلایی انتخابات مردم و فضای مدیریتی کشور استفاده کنیم و بتوانیم پاسخ های معتبری به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه مشخص و با جدول زمانی دقیق برای انطباق با فرمایشات مقام معظم رهبری برسیم.

در ابتدای این نشست سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با پیش دستور در خصوص ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات مجمع چهل و یکم یونسکو برگزار شد. و ملاحظات فرهنگی و نیازهای روز دانش آموز.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا، ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و اجرا و امکان ارزیابی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این جلسه محمد خدادی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید