کدام کشورها بیشترین صندوق های سرمایه گذاری مشترک را در جهان دارند؟



نروژ دارای بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در جهان است.

صندوق های سرمایه گذاری مشترک نقش مهمی در تحریک رشد اقتصادی به ویژه در مواقع بحران و رکود مانند شرایط پس از کرونری ایفا می کنند. صندوق سرمایه گذاری مشترک نروژ که برای کاهش وابستگی این کشور به نفت راه اندازی شد، با حدود 1.3 تریلیون دلار منابع مالی، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان است.

1- صندوق سرمایه گذاری نروژ

این صندوق در بیش از 9000 شرکت در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است و بزرگترین سهام آن اپل است. صندوق نروژی بیش از 27 میلیارد دلار سهام اپل دارد.

2- صندوق پیشتاز – آمریکا

این بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تخصصی در بازار سهام جهان است و در حال حاضر سرمایه ای در حدود 1.2 تریلیون دلار دارد.

3- صندوق سرمایه گذاری چین

این صندوق که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در چین و آسیا نیز می باشد، بیش از هر چیز دیگری بر دارایی های ارزی تمرکز دارد و یکی از نکات جالب آن این است که دارای منابع دلاری کلانی تا 57 درصد کل سرمایه است. 1.2 تریلیون از اسکناس و اسکناس دلار تشکیل شده است.

4- صندوق سرمایه گذاری کویت

بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در خاورمیانه با دارایی بیش از 670 میلیارد دلار. این صندوق که در سال 1953 تأسیس شد، بیشتر ورودی خود را از فروش نفت کویت به دست می آورد.

5- صندوق سرمایه گذاری امارات متحده عربی

این صندوق بیش از 630 میلیارد دلار دارایی دارد و هدف اصلی آن تامین مالی پروژه های اقتصادی در امارات متحده عربی است تا در آینده به یک قدرت اقتصادی تبدیل شود.

6- صندوق سرمایه گذاری هنگ کنگ

صندوق سرمایه گذاری 580 میلیارد دلاری وظیفه حمایت از دلار هنگ کنگ و همچنین تزریق منابع مالی به بازار را در مواقع ضروری دارد.

7. صندوق سرمایه گذاری سنگاپور

این صندوق بر بازار سهام متمرکز است و دارایی های آن 447 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید