چرخه های جدید نشان دهنده طراحی سایبرپانک وسیله نقلیه اپل است


بر کسی پوشیده نیست که اپل در حال ساخت وسایل نقلیه خودران است و حتی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این غول فناوری می تواند اولین همکاری خود را با یک خودروساز بزرگ در اواخر سال جاری برای برون سپاری تولید به صورت عمومی باز کند.

شواهد حاکی از آن است که اپل دو گزینه بالقوه را برای ورود به حوزه خودرو بررسی کرده است. به نظر می رسد گزینه اول شامل مدلی با قابلیت های محدود خودرو مانند خودروهای فعلی باشد. در حالی که سناریوی دوم شامل خودرویی می شود که می تواند کاملاً بدون دخالت انسان رانندگی کند.

اعتقاد بر این است که اهل کوپرتینو گزینه دوم را انتخاب کردند و ظاهراً کوین لینچرئیس جدید پروژه تایتان در تلاش است خودرویی با قابلیت های تمام اتوماتیک بسازد. بنابراین احتمالاً ماشین اپل با آنچه ما فکر می کنیم بسیار متفاوت است و ممکن است یادآور دنیای سایبرپانک فیلم ها یا بازی های ویدیویی باشد. حال مجله آمریکایی Motor Trend تصاویری رندر منتشر کرده است که می تواند دید خوبی از زبان طراحی احتمالی این خودرو ارائه دهد.

مفهوم منتسب به ماشین اپل

خودروی اپل در این نمایش ها به زبان طراحی به اصطلاح Padlaic نشان داده شده است. در واقع طراحی Padlaic به این معنی است که نشیمنگاه سرنشینان و محفظه کپسول شکل خواهد داشت و فرمان یا پدال برای کنترل خودرو نخواهد داشت. این طراحی ممکن است برای بسیاری از افراد عجیب و ناشناخته به نظر برسد. اما جالب است بدانید که شرکت های زیادی این نوع خودرو را می سازند. به عنوان مثال شرکت Zux، یکی از شرکت های تابعه آمازون، در حال طراحی و ساخت این خودروها است.

رندرهای ارائه شده توسط Trend Motor نسخه جدیدتر و شیک تر یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی مشابه Zux یا Kano است که یک استارتاپ فعال در زمینه خودروها و خودروهای الکتریکی است. این نشریه آینده ای را پیش بینی می کند که در آن اپلیکیشن (احتمالاً نام خودروی اپل) بخشی از زندگی میلیون ها نفر در سراسر جهان باشد. اپل به دلیل محبوبیت محصولاتش، بیش از یک میلیارد کاربر دارد. بنابراین، فعالیت کوپرتینویی ها در این زمینه احتمالاً سریعتر از سایر رقبا گسترش می یابد.

این شرکت دارای عناصر مهمی است که برای موفقیت در صنعت خودرو بسیار مهم خواهد بود. اینها شامل دسترسی به سرمایه، توانایی جذب و حفظ بهترین استعدادها، طراحی سخت افزار اثبات شده، و یک اکوسیستم غنی برای افزایش ظرفیت اشتراک و در نتیجه، درآمد خدمات است. تحلیلگران بر این باورند که فرصت کسب درآمد بیشتر با صنعت خدمات خودرویی می تواند بیشتر از خود تجارت خودرو باشد. گفته می شود که ارزش خدمات اینترنت خودرو (IoC) حتی می تواند بیشتر از تجارت خودرو باشد.

مقاله مرتبط:

با این حال، اپل به جای فروش مستقیم خودروها به مشتریان، احتمالاً از یک برنامه اشتراک مانند مانند Uber پیروی خواهد کرد. او می‌گوید در آینده، مناطق شهری ممکن است به طور کامل وسایل نقلیه شخصی را ممنوع کنند و با وسایل نقلیه مشترک جایگزین شوند.

موتور ترند معتقد است که اپل دو مدل خودرو خواهد داشت که می‌توان آن‌ها را ePod و ePod Solo نامید. آی پاد وسیله نقلیه بزرگتری است که برای حمل چند مسافر یا مسافر با کالاهای زیادی طراحی شده است. اما iPod Solo کوچکتر و تک سرنشین خواهد بود.

به طور کلی در سال های اخیر این پروژه با تغییر جهت و کاهش نیرو مواجه بوده است. اما به نظر می رسد که توسعه سیستم های خودرویی اپل همچنان در تلاش برای ساخت خودروهای مستقل است و چندین منبع و خبرگزاری اطمینان دارند که خودروی اپل در سال های آینده عرضه خواهد شد. با این حال باید منتظر ماند و دید در نهایت سرنوشت این خودرو چه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید