با وجود همه بی اعتمادی ها، بازار سهام رشد خواهد کرد



یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است: اگرچه به دلیل برخی تصمیمات، اعتماد به بازار سرمایه از بین رفته است، اما پتانسیل رشد در این بازار وجود دارد و احتمال فراتر رفتن شاخص از سقف از سال 1399 تا نیمه دوم سال وجود دارد. .

حسن کاظم زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: برآوردها حاکی از مثبت تر بودن وضعیت بازار بود، زیرا قیمت سهام در مقایسه با سایر بازارهای مالی رقیب از جذابیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: اما عدم اعتماد به سیاست‌های کنترلی به‌ویژه تداخل در سرعت فروش شرکت‌ها، اعمال تعرفه‌های مختلف، هزینه‌های شرکت‌ها مانند مالیات و عوارض صادراتی و غیره، این واقعیت را دارد که سهامداران نسبت به این موضوع بدبین هستند. بازار. «در حالی که پتانسیل رشد 30 تا 40 درصدی در بازار وجود دارد، حتی متخصصان نیز ناامید هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه پتانسیل رشد در بازار سرمایه وجود دارد، گفت: با توجه به این پتانسیل، بازار رشد خواهد کرد. البته فراز و نشیب هایی نیز وجود دارد، اما هر چقدر هم که بی اعتمادی وجود داشته باشد، رشد ناشی از تغییرات عامل اقتصادی بازار را تحت تاثیر قرار می دهد، اما به مرور زمان با نوسانات و تاخیرهای موقتی همراه است.

کاظم زاده در خصوص وضعیت بازار سرمایه در نیمه دوم سال گفت: بر اساس تحلیل بنیادی، بسیاری از سهامی که سودآور هستند، صرف نظر از اینکه حاشیه سود آنها بالا یا پایین یا سودآوری آنها بالا یا پایین باشد، دارای سودآوری هستند. پتانسیل در 6 ماهه دوم حداکثر قیمت سال 1399 را مشاهده کنید که در صورت تحقق این شاخص از سقف سال 1399 فراتر می رود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید