جشنواره مطبوعات احیا می شود – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش تجلیل از خبرنگاران استان لرستان که در تالار شهید برگزار شد. بیا دیگه وی که در خرم آباد برگزار می شود، با اعلام اینکه جشنواره های مطبوعاتی و رسانه ای کشوری، منطقه ای و استانی احیا می شود، گفت: برگزاری این جشنواره ها در سال های گذشته متوقف شد و مجددا از سر گرفته می شود.

وی افزود: پرداخت هزینه تبلیغات رسانه ای دولتی نوشته نشده است این یک مطالبه قدیمی بوده که تصویب شد و در قانون بودجه امسال پرداخت مالیات رسانه از سوی دولت لغو شد.

معاون مطبوعاتی لرستان با اشاره به اینکه شاخص های مثبت ملی در اردوی مطبوعاتی لرستان دوگانه است، گفت: اگر نشریه ای زمان و ترتیب انتشار را رعایت نکند، شاخص ها را دچار مشکل می کند.

وی افزود: بیش از 400 میلیارد تومان در سال تحت حمایت مستقیم ستاد خبری کلیه رسانه های کشور است که شامل سایر کمک ها نمی شود و در لرستان نیز طی دو ماهه اول حدود 500 میلیون تومان یارانه رسانه ها پرداخت شده است. . این سال

وی در خصوص مسائل تامین اجتماعی و مسائل حقوقی رسانه ها گفت: برخی از این موارد ممکن است در لرستان رخ دهد و مشکل کلی نیست که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پیگیری کند و با توجه به اهمیت موضوع موارد خاص مستندسازی باید به دبیر مطبوعاتی وزارتخانه ارائه شود

وی تاکید کرد: اجاره رسانه جرم و باج است رسیدن همچنین تخلف است، افزود: در صورت احراز موارد مستدل در این زمینه برای برخورد با متخلفان ارسال شود.

سامانه جامع رسانه ای مبنای اعطای امتیاز به خبرنگاران است

معاون مطبوعاتی گفت: رتبه بندی خبرنگاران بسیار ابتدایی است و لازم است علاوه بر انجام این مهم، اینترنت و انواع امتیازات از جمله وام اعطا شود. سکوت و تسهیلات وام الحسنه به رسانه منوط به ثبت نام در سامانه جامع رسانه است.

مهدی پور با بیان اینکه اینترنت خبرنگاران پس از حدود پنج سال شفاف شد، افزود: در روزهای آینده برای برخی افراد واجد شرایط اینترنت ایجاد می شود و مابقی در دست بررسی است. ثبت نام می کنند و اینترنت رایگان دارند.

وی ادامه داد: برای حمایت شفاف و تنظیم کننده رسانه ها و خبرنگاران باید فهرستی اصولی و دقیق داشته باشیم، لذا ثبت نام فعالان این حرفه در سامانه جامع ضروری است.

و افزود: برای امنیت شغلی خبرنگاران باید از کارگاه ها حمایت کرد و رسانه های خبری را تامین کرد که این خواسته مهم ما از مسئولان مسئول است زیرا اگر حمایت می خواهند باید بدنه ها را تامین کنند.

به زودی کاغذ ارزان در رسانه ها وجود خواهد داشت

مهدی پور گفت: دفتر مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل بحران ارزی از سال 97 به مدت 2 سال وارد چرخه توزیع کاغذ شد اما در سال 99 و 1400 سکه به این کار اختصاص پیدا نکرد که رئیس جمهور پیگیری کرد. و اخذ مجوزهای مختلف مصوبه تعلیق شده دولت قبل اجرایی شد و دوباره چرخه کاغذ ارزان آغاز شد و پیش بینی می شود به زودی کاغذ ارزان در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

وی افزود: رسانه ها در اردیبهشت ماه سال جاری بیان خود و تیراژ آنها بررسی شد تا با توجه به میزان چاپ کاغذ در اختیار داشته باشند.

معاون مطبوعاتی ادامه داد: بسته حمایتی مشتمل بر بیش از 10 موضوع تصویب شده است که در ماه های آینده به صورت تدریجی رصد می شود و امیدواریم مسائل زیرساختی، خدماتی، پشتیبانی و پشتیبانی شما حمایت مضاعفی از رسانه ها داشته باشد. .

وی با بیان اینکه لرستان از نظر تنوع اقلیمی از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است، گفت: استان در 400 سال گذشته از دوران صفویه تا به امروز بدنه و حلقه پیوند ایران نوین بوده و نقش بسزایی در تحولات داشته است. زیرا به دنبال دارد. تقاضا گری و ایجاد وحدت

مهدی پور با تاکید بر لزوم توسعه کیفی رسانه گفت: لرستان 240 رسانه دارد. با مجوز تعداد قابل توجهی از آنها مجلات و پایگاه های خبری است و در مقایسه با جمعیت و فرهنگیان این استان حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید