حرکت چشم در خواب REM احتمالاً نشان دهنده جهت حرکت افراد در خواب است


محققان برای اولین بار این موضوع را نشان دادند حرکت سریع چشم (REM) در هنگام خواب تصادفی نیست. آنها با تحقیق روی موش ها دریافتند که حرکت چشم در هنگام خواب احتمالاً با رویاها همخوانی دارد.

برای مطالعه خود، محققان دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، سلول های “حرکت سر” را در مغز موش ها تجزیه و تحلیل کردند. این سلول ها در واقع اعصابی هستند که متناسب با حرکت سر حیوان فعال می شوند. با مقایسه وضعیت این سلول ها و حرکات چشم، محققان دریافتند که سلول ها به طور تصادفی در طول خواب REM فعال نمی شوند. صف آنها با حرکت چشم هستند. به عبارت دیگر، چشم ها در هنگام خواب تمایل دارند به همان جهتی که هنگام بیدار هستند نگاه کنند.

ماسیمو اسکانزیانی، نویسنده اصلی مقاله منتشر شده در مجله Science می گوید: «ما نشان داده ایم که این حرکات چشم تصادفی نیستند. آنها با آنچه اتفاق افتاده هماهنگ هستند دنیای رویا داره شکل میگیره این تحقیق به ما این امکان را می دهد که فرآیندهای شناختی مغز را در طول خواب مشاهده کنیم، در حالی که معمایی را که دهه ها دانشمندان را به خود مشغول کرده است، حل کنیم.

آنها REM هستند

آیا خواب و رویاهای REM به ما در جمع آوری اطلاعات کمک می کنند؟

گروه Scanzian دریافتند که همان قسمت های مغز در هنگام بیداری و رویا دیدن فعال و هماهنگ هستند. این مشکل می تواند این ایده را تأیید کند که رویاها روشی برای آن هستند جمع آوری اطلاعات روز آن ها هستند Scanziani اکنون می‌خواهد دریابد که چگونه بخش‌های مختلف مغز با هم کار می‌کنند تا توانایی خلاقانه رویاپردازی را ایجاد کنند.

او ادامه می دهد: درک اینکه چگونه مغز از تجربیات مختلف به روز می شود، ضروری است. درک مکانیسم هایی که به ما امکان می دهد قسمت های مختلف مغز را در طول خواب هماهنگ کنیم، به ما کمک می کند تا بفهمیم چگونه این تجربیات بخشی از مدل می شوند. ماهیت فردی ما در جهان و نحوه کار آن تغییر کرده است.”

در صورت تمایل می توانید مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید