کنترل دوربین مدار بسته


شاید تعجب آور باشد، اما در سال 2007، جمعیت شهری جهان از جمعیت روستایی آن بیشتر بود. در آن زمان، این دو گروه تقریباً 50/50 تقسیم شدند و حدود 3.3 میلیارد نفر در هر بخش زندگی می کردند.

امروزه درصد جمعیت ساکن در مناطق شهری به بیش از 55 درصد رسیده است و پیش بینی می شود تا سال 2050 به 68 درصد برسد. با توجه به این روند، بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان به خانه ده ها میلیون نفر تبدیل شده اند.

در پاسخ به چنین تراکم باورنکردنی، دولت ها، مشاغل و خانواده ها دوربین های امنیتی بی شماری را برای اهداف مختلف از جمله پیشگیری از جرم نصب کرده اند. برای درک مقیاس این نظارت، داده‌هایی را از گزارش اخیر Comparitech گرفته‌ایم تا ببینیم کدام شهرها در سراسر جهان بیشترین افراد و مکان‌های تحت نظارت را دارند.

فهرست شهرهای تحت کنترل (به استثنای چین)

در حال حاضر، به استثنای چین، این 10 شهر در جهان بیش از هر شهر دیگری در جهان تحت نظارت هستند:

چهار شهر برتر همگی متعلق به هند است که دومین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت است. دوربین های مداربسته نقش مهمی در تلاش کشور برای کاهش جرایم علیه زنان دارند.

در انتهای لیست شهرهایی از کشورهای مختلف قرار دارند. یکی از این موارد روسیه است که در سال های اخیر استفاده از دوربین های مدار بسته را گسترش داده است. با توجه به سابقه نقض حقوق بشر در کشور، فعالان نگرانند که فناوری تشخیص چهره به ابزاری برای سرکوب تبدیل شود.

تنها شهر ایالات متحده در این لیست، لس آنجلس است که دارای برخی از ثروتمندترین محله ها و شهرداری های کشور است. منطقه شهری شامل بورلی هیلز است که طبق گزارش لس آنجلس تایمز بیش از 2000 دوربین برای جمعیت 32500 نفری خود دارد. این به معنای حدود 62 دوربین به ازای هر 1000 نفر است، به این معنی که اگر بورلی هیلز به عنوان یک نهاد جداگانه در لیست رتبه بندی جهانی فهرست می شد، رتبه دوم را به خود اختصاص می داد.

نظارت در چین

IHS Markit تخمین می زند که تا سال 2021 بیش از یک میلیارد دوربین مداربسته در سراسر جهان نصب خواهد شد که 54 درصد از این دوربین ها در چین هستند.

به دلیل عدم شفافیت، تعیین تعداد دقیق دوربین ها در هر شهر چین غیرممکن است. با این حال، اگر چین را 540 میلیون دوربین فرض کنیم و آن را بر جمعیت 1.46 میلیاردی آن تقسیم کنیم، منطقی است که بگوییم به ازای هر 1000 نفر، 373 دوربین وجود دارد (ارقام گرد شده است).

محدودیت این رویکرد این است که فرض می‌کند همه افراد در چین در یک شهر زندگی می‌کنند که دور از واقعیت است. آخرین آمار بانک جهانی نشان می دهد که 37 درصد از جمعیت چین روستایی هستند که معادل بیش از 500 میلیون نفر است.

با در نظر گرفتن این موضوع، تعداد دوربین ها به ازای هر 1000 نفر در یک شهر چینی سطح 1+ (مثلاً شانگهای) احتمالاً بسیار بیشتر از 373 است.

توصیه می کنیم این مقالات را نیز مطالعه کنید:

10 شهر در جهان با بیشترین تعداد دوربین های نظارتی در سطح خیابان

کنترل شهروندی به مدارس رسید. “یونیفرم های هوشمند” برای دانش آموزان چینی

دیدگاهتان را بنویسید