آخرین مهلت ثبت نام در آزمون



به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مراحل ثبت نام از روز یکشنبه 17 آبان ماه آغاز شده و تا پایان امروز شنبه 23 آبان ماه ادامه دارد.

ثبت نام آزمون سراسری فقط به صورت اینترنتی در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزشی کشور به آدرس https://www.sanjesh.org/ می باشد.

پس از انتخاب گروه آزمون و قبل از شروع ثبت نام لازم است داوطلب مدارکی مانند عکس یا اطلاعاتی از قبیل کد مدرک و سوابق پیش دانشگاهی خود را تهیه و سپس ثبت نام خود را آغاز کند.

داوطلبان برای ثبت نام در آزمون سراسری باید شماره ثبت نام 12 رقمی را به مبلغ یک میلیون و 330 هزار ریال از طریق سایت سنجش خریداری کنند.

داوطلبان آزمون سراسری از کلیک بر روی دکمه برگشت در مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر در رایانه جداگانه خود در طول مراحل ثبت نام خودداری کنند. اگر در مراحل ثبت نام سیستم با مشکلی مواجه شدید، لطفا پنجره های مرورگر خود را ببندید و مراحل ثبت نام را از ابتدا شروع کنید.

ثبت نام داوطلبان زمانی تکمیل می شود که در مراحل ثبت نام، شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی ثبت نام را از سامانه دریافت کنند.

بر اساس آخرین آمار بیش از 160 هزار داوطلب در مرحله اول آزمون 1402 ثبت نام کرده اند.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری از امسال دو بار در سال برگزار می شود. اولین آزمون در روزهای پنجشنبه 29 و جمعه 30 سال جاری برگزار می شود. زمان برگزاری دومین آزمون ورودی دانشگاه ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 24 و 25 تیرماه ساعت 14:02 اعلام می شود.

به گفته مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه مرحله اول آزمون ورودی دانشگاه های سراسری در نیمه اول اسفندماه به داوطلبان اعلام می شود که شامل نمره خام و نمره آزمون است. در مرداد 1402 سازمان سنجش آموزش کشور سوابق تحصیلی داوطلبان را از وزارت آموزش و پرورش اخذ و نتیجه نهایی به داوطلبان اعلام می شود.

با توجه به تغییرات کنکور 1402 سوابق تحصیلی دانش آموزان نقش مهمی در پذیرش دانشگاه ها دارد; به طوری که سهمیه آموزشی از نظر سوابق تحصیلی 40 درصد و سهمیه آزمون 60 درصد است.

داوطلبان کنکور سراسری فقط به سوالات دروس تخصصی پاسخ می دهند و دروس عمومی فقط با سوابق تحصیلی ارزیابی می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید