استاندار: شورای توسعه راهبردی گلستان تشکیل می شود



علی محمد زنگنه جمعه شب در جلسه شورای اداری گلستان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: نمایندگان فعلی و فعلی مجلس، وزرای فعلی و سابق گلستان و افراد تاثیرگذار ملی و نخبگان تاثیرگذار در این شورا عضویت دارند. می توانیم یک ریل مناسب بسازیم.نقشه ای برای توسعه استان.

وی گفت: برای رونق بیشتر گلستان باید هر پروژه را بر اساس هزینه و فایده در اولویت قرار دهیم و به زبان ساده تر، هر پروژه ای که سود بیشتری به همراه داشته باشد، اولویت داشته باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر لزوم استفاده از توان و تفکر بسیج در راهبری استان خاطرنشان کرد: هر بار که به سراغ فرهنگ بسیجی رفتم شاهد نتایج مثبتی بودم.

زنگنه گفت: برای دستیابی به نرخ رشد 7.3 درصدی در گلستان علاوه بر افزایش بهره وری در حوزه های مختلف و پیش بینی منابع اعتباری خارجی، باید نقش منابع بانکی در توسعه استان افزایش یابد.

وی از مدیران بانک هایی که کمتر از 40 درصد منابع مالی را به حوزه تولیدی گلستان تزریق کردند، خواست تا در مدت کوتاهی این معوقه را جبران کنند.

زنگنه همچنین از وزیر اقتصاد و دارایی خواست برای تکمیل سد نرماب در پالایشگاه خاتم الانبیا (ص) تامین مالی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر یک روزه خود به گلستان، علاوه بر بازدید از منطقه آزاد اینچه برون، در جلسه دولت و بخش خصوصی و هیات مدیره استان نیز حضور یافت.

«علی عسگری» معاون مدیریت و توسعه منابع، «عباس مرادپور» معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی، «مهدی میراشرفی» معاون وزیر و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی، «سعید محمد» دبیر کل شورا، علی عادل عبادی نژاد داورانی، رئیس دفتر امور استان ها و فرشاد فتوت، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه از جمله افرادی هستند که به این سفر سفر کردند. در گلستان با خانواده

استان مرزی گلستان در شمال ایران با ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

دیدگاهتان را بنویسید