یکی از کارمندان سابق سونی به دلیل تبعیض جنسیتی به واحد پلی استیشن شکایت کرد


یک تحلیلگر امنیتی سابق سونی از واحد پلی استیشن به دلیل تبعیض جنسیتی و فسخ نادرست قراردادش شکایت کرده است. خانم اما ماجو ادعا می کند که سونی شرایطی را در محیط شرکتی خود ایجاد کرده است که علیه زنان تبعیض آمیز است و اجازه رشد و توسعه را به آنها نمی دهد.

طبق پرونده، خانم ماجو می خواهد از طرف زنانی که ممکن است تحت تاثیر سیاست های اشتباه پلی استیشن قرار گرفته اند، از سونی شکایت کند. او که از سال 2015 تا 2021 برای این شرکت کار می کرد، ادعا می کند که سونی به کارمندانش اجازه می دهد تا علیه زنان در محل کار تبعیض قائل شوند. علاوه بر این، گفته می شود که این شرکت از ارتقای کارمندان زن جلوگیری کرده و دستمزد کمتری را به زنان پرداخت کرده است.

اما ماگیو می‌گوید که در طول شش سال حضورش در سونی، نتوانست پاسخ کافی در مورد نحوه ارتقاء به این شرکت دریافت کند. او حتی ادعا می کند که برای این تحقیقات به شرکت تنزل داده است. ماجو شنیده بود که مدیران پلی استیشن از نظر جنسی در مورد زنان شاغل صحبت می کنند و معتقد بودند که زنان بیشتر از مردان احساساتی و غیرحرفه ای هستند.

این پرونده ادعا می کند که سونی را در مورد تبعیض جنسیتی در بیانیه سال 2021 مطلع کرده است، اما مدت کوتاهی پس از آن اخراج شد. سونی ادعا می کند که اخراج او به دلیل پایان یافتن یک واحد پلی استیشن بوده است، اما ماجو می گوید که به آن واحد تعلق ندارد. ماجو معتقد است که اخراج او اشتباه بوده و به دلیل زن بودن و صحبت از تبعیض علیه زنان اخراج شده است.

سونی هنوز به درخواست رسانه ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است. گزارش امروز در حالی منتشر می شود که جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن چند روز پیش در ایمیلی گفت که از شکست اکتیویژن بلیزارد در پرداختن به فرهنگ جنسیتی این شرکت شوکه و ناراحت است.

دیدگاهتان را بنویسید