فارس رتبه اول جذب وام ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی را دارد


به گزارش خبرگزاری شیرازه فارس، سیدمحمدصادق کشفی نژاد، مدیرعامل بهزیستی فارس ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر اظهار داشت: حضور برای عموم مردم و به ویژه نیازمندان آزاد است.

وی افزود: این سازمان با کمترین حمایت دولتی و با تکیه بر توان کارکنان خود، مشارکت مردمی و همکاری سازمان های ذیربط در راستای گسترش خدمات توانبخشی، امدادی، توانبخشی و کمک به رفع نیازهای گروه های کم درآمد تلاش می کند.

کشفی نژاد گفت: خدمات سازمان بهزیستی بیش از 180 حوزه مختلف را پوشش می دهد و محدود به یک یا دو فعالیت خاص نیست. کمک به بهبود معیشت، تسهیل ساخت و ساز مسکن و ایجاد اشتغال، مسکن ایمن و فوریت های اجتماعی، حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان کار و خیابانی، پیشگیری و درمان اعتیاد، کهولت سن، طلاق، خودکشی، کودک آزاری و همسرآزاری و غیره. بخشی از فعالیت های این نهاد خدماتی است.

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: در حال حاضر بهزیستی فارس به 426 هزار و 341 نفر از افراد سالم خدمات رسانی می کند و امسال با انجام 93 هزار و 739 معاینه بینایی کودکان 3 تا 6 ساله در بیش از 208 مرکز ثابت شهری و روستایی، 603 معلول بینایی تشخیص داده شده است. و جلوگیری کرد. نابینایی در بیش از 150 کودک

وی همچنین بیان کرد: این اداره کل با 17 هزار و 615 مورد تماس با اورژانس 123 و نظارت بر 72 مرکز شبانه روزی سالمندان و معلولان جسمی، ذهنی و عصبی بر 2 هزار و 818 ساعت از این افراد، نظارت داشته است.

کشفی نژاد افزود: تشکیل سازمان بهزیستی یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و فعالیت در این سازمان با این ابعاد وظایف و خدمات واقعاً یک صدقه جاری برای کارکنان این نهاد است.

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه بهزیستی در قالب طرح CBR خدمات خود را به مناطق روستایی و عشایری گسترش داده است، بیان کرد: در حال حاضر 35 مرکز اجرایی در شهرستان ها با حدود 400 تسهیلگر این خدمات را به صورت برون سپاری ارائه می کنند. در این راستا 56 صندوق اعتبارات خرد در روستاها ایجاد شده است که با همکاری صندوق کارآفرینی امید برای ایجاد اشتغال در روستاها فعالیت می کنند.

وی با اشاره به موضوع مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی گفت: امسال 75 میلیارد وام برای تسهیل در ساخت مسکن مددجویان بهزیستی در فارس هزینه کرده ایم که در سال جاری بیش از 1100 خانوار تحت پوشش را بر عهده داریم. مددجویان تحت حمایت اجتماعی، 100 میلیون نفر برای هر نفر تا 20 نفر است، در حالی که تعهد ایجاد بهداشت و درمان در فارس 3160 نفر است که تاکنون 2890 نفر انجام شده است.

کشفی نژاد همچنین به حمایت ویژه بهزیستی فارس از کودکان کار و خیابان و کودکان بی سرپرست و رها شده اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه امسال 595 کودک کار و خیابان در مراکز بهزیستی فارس پذیرش شده اند.

مدیرکل بهزیستی فارس در پایان بر لزوم حذف نگاه دلسوزانه به معلولان در جامعه تاکید کرد و گفت: اشتغال پایدار یکی از نیازهای اصلی جامعه برای افراد دارای معلولیت است.

انتهای پیام/ م




برای جلد پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید