10 فیلم خاطره انگیز با شخصیت های سندروم داون


در دنیای سینما شخصیت هایی با ویژگی های متفاوت نشان داده می شوند. یکی از گروه هایی که شاید کمتر در سینما به چشم می خورد افراد مبتلا به سندرم داون هستند. اگر دوست دارید فیلم هایی با شخصیت های سندروم داون تماشا کنید، در این مقاله بهترین نمونه ها از مستند گرفته تا فیلم های تلویزیونی را گردآوری کرده ایم.

سندرم داون و سینما

سندرم داون یک اختلال ژنتیکی است. تغییرات در بدن فرد مبتلا از بدو تولد نشان دهنده این اختلال است. افراد مبتلا به این اختلال یک کروموزوم اضافی دارند و دارای ناتوانی ذهنی هستند.

در دنیای فیلم ها و سریال ها زندگی افراد مبتلا به این اختلال به شکل های مختلفی به تصویر کشیده می شود. برخی از فیلم‌ها مانند «روز هشتم» دنیا را از چشم یک فرد مبتلا به سندرم داون نشان می‌دهند و مستندهای دیگری مانند «مونیکا و دیوید» چالش‌هایی را که این افراد برای زندگی در جامعه با آن مواجه هستند، نشان می‌دهند.

اگر می‌خواهید فیلم‌های سندروم داون یا شخصیت‌های مبتلا به سندروم داون را ببینید، این فهرست می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

10. دافنه

فیلم دافنه

سال تولید: 2019
کشور سازنده: ایتالیا
زبان: ایتالیایی
سنین: خانواده
کارگردان: فردریکو باندی
بازیگران اصلی: بتی پدرازی، استفانی کاسینی
بازه زمانی: دقیقه 94
نمره (IMDb): 6.3 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

دافنه زنی جوان و شوخ طبع مبتلا به سندروم داون است که انرژی زیادی دارد و انرژی مثبت خود را به همه منتقل می کند. او مستقل است، اما هنوز با پدر و مادرش، لوئیجی و ماریا زندگی می کند، تا اینکه ناگهان مادرش می میرد و تعادل خانواده به هم می خورد و لوئیجی دخترش را تنها می گذارد.

دافنه به لطف کار و دوستان همیشگی‌اش برای کنار آمدن با از دست دادن والدینش تلاش می‌کند تا اینکه یک روز اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد: دافنه و پدرش تصمیم می‌گیرند با هم در کوه‌هایی که ماریا در آن به دنیا آمده‌اند پیاده‌گردی کنند. در طول این پیاده روی، آنها چیزهای زیادی درباره یکدیگر کشف می کنند و با هم یاد می گیرند تا بر محدودیت های خود غلبه کنند.

9. برادرم در حال تعقیب دایناسورها است

برادر من در تعقیب دایناسورها است

سال تولید: 2019
کشور سازنده: ایتالیا
زبان: ایتالیایی
سنین: خانواده
کارگردان: استفانو سیپانی
بازیگران اصلی: الساندرو گاسمن، ایزابلا راگونز، روسی دی پالما
بازه زمانی: 101 دقیقه
نمره (IMDb): 6.6 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

جک همیشه عاشق داشتن یک برادر کوچک برای بازی بوده است و وقتی جیو به دنیا می آید، والدینش به او می گویند که برادرش یک بچه خاص است. جک با این عبارت از برادرش ابرقهرمانی با قدرت های شگفت انگیزی مانند شخصیت های کتاب های مصور در تخیل خود می سازد. اما با گذشت زمان، جک به حقیقت پی می برد. برادرش سندرم داون دارد. جک تصمیم می گیرد این را از دیگران مخفی نگه دارد.

وقتی جک به دبیرستان می رود و عاشق آریانا می شود، وجود خود را از آریانا و دوستان جدیدش پنهان می کند. اما چگونه می توانیم بخشی از زندگی را از کسی که دوستش داریم پنهان کنیم؟ با گذشت زمان، جک جنبه های دیگری از تأثیر ژئو بر زندگی خود را کشف می کند. زمانی که ژئو، مانند ابرقهرمان داستان های پریان، زندگی جک را تغییر می دهد.

8. وقتی امید رشد می کند

جایی که امید رشد می کند

سال تولید: 2014
کشور سازنده: آمریکا
زبان: انگلیسی
سنین: خانواده
کارگردان: کریس داولینگ
بازیگران اصلی: کریستوفر پولا، دیوید دسانکتیس، مک کالی میلر
بازه زمانی: 95 دقیقه
نمره (IMDb): 6.6 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): 50%

کلوین کمپبل بازیکن سابق بیسبال است که به دلیل حملات پانیک زودتر بازنشسته شد. او استعداد بازی در لیگ های بزرگ را دارد، اما باید با مشکلاتی که در زندگی برایش پیش می آید کنار بیاید. البته زندگی او پس از آشنایی با یک جوان تغییر می کند. مرد جوان مبتلا به سندرم داون که در یک فروشگاه مواد غذایی کار می کند.

7. دختر نگهبان خاطره

دختر نگهبان خاطره

سال تولید: 2008
کشور سازنده: آمریکا
زبان: انگلیسی
سنین: بالغ
کارگردان: مایک جکسون
بازیگران اصلی: درمو مالرونی، امیلی واتسون، گرچن مول
بازه زمانی: 90 دقیقه
نمره (IMDb): 6/7 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

این فیلم بر اساس رمانی به نام کیم ادواردز ساخته شده است و یک فیلم تلویزیونی است. در این فیلم مردی همسر باردار خود را به بیمارستان می برد و متوجه می شود که همسرش دوقلو باردار است. یکی از بچه ها سندرم داون دارد. پسر پسر را از خواهر دوقلویش جدا می کند و او را نزد یک پرستار می فرستد تا او را به خانه سالمندان ببرد، اما پرستار تصمیم می گیرد خودش بچه را بزرگ کند.

6. دوستان

فیلم دوستان درباره برخی از شخصیت های سندرم داون

سال تولید: 2012
کشور سازنده: برزیل
زبان: رتغالی
سنین: خانواده
کارگردان: مارسلو گالوا
بازیگران اصلی: آریل گلدنبرگ، ریتا پوک، برنو ویولا، لیما دوراته
بازه زمانی: دقیقه 94
نمره (IMDb): 6.7 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

این فیلم درباره سه دوست نوجوان است که همگی مبتلا به سندرم داون هستند. استالونه، آنیا و مارسیو. هر سه در یک موسسه با سایر کودکان مبتلا به سندرم داون زندگی می کنند. هر کدام از آنها رویایی دارند و برای رسیدن به آرزوی خود تصمیم می گیرند از موسسه فرار کنند و سفر کنند. استالونه دوست دارد دریا را از نزدیک ببیند. آنیا عاشق ازدواج است و مارسیو می خواهد پرواز را تجربه کند. سه دوست در نیمه شب یک ماشین را می دزدند و سفری پرماجرا را آغاز می کنند.

5. آنیتا

آنیتا

سال تولید: 2009
کشور سازنده: آرژانتین
زبان: اسپانیایی
کارگردان: مارکوس کارناوال
بازیگران اصلی: نورما آلیاندرو، لوئیس لوک، لئونور مانسو
بازه زمانی: 104 دقیقه
نمره (IMDb): 7.1 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

آنیتا دختری مبتلا به سندرم داون است که با مادرش در بوینس آیرس زندگی می کند. در 18 جولای 1994، حمله به شهر زندگی او را برای همیشه تغییر داد. آنیتا نمی فهمد چه اتفاقی افتاده است. آنیتا فقط به یاد می آورد که مادرش برای انجام تکالیف از خانه خارج شد، زمین شروع به لرزیدن کرد و او از پله ها افتاد. او از سر و صدا می ترسد، فرار می کند و گم می شود. او در طول راه با چند نفر آشنا می شود که به او کمک می کنند تا مادرش را پیدا کند.

4. مونیکا و دیوید

مونیکا و دیوید

سال تولید: 2010
کشور سازنده: آمریکا
زبان: انگلیسی
کارگردان: الکساندرا کودینا
بازه زمانی: 68 دقیقه
نمره (IMDb): 7.3 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): بدون امتیاز

«مونیکا و دیوید» مستندی درباره زندگی یک زوج جوان است که هر دو مبتلا به سندروم داون هستند. این مستند برای اولین بار در جشنواره فیلم مستند آمستردام در سال 2009 به نمایش درآمد و برنده بهترین مستند در جشنواره فیلم ترایبکا شد.

3. قهوه فلور

قهوه فلور

سال تولید: 2011
کشورهای در حال توسعه: کانادا – فرانسه
زبان: فرانسوی
سنین: بالغ
کارگردان: ژان مارک واله
بازیگران اصلی: ونسا پارادیس، کوین پرینت، هلن فلورنتاین، فرست براش
بازه زمانی: 120 دقیقه
نمره (IMDb): 7.4 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): 64%

فیلم بین دو داستان به ظاهر نامرتبط می گذرد. یکی در مونترال امروزی و دیگری در پاریس در دهه 1960 می گذرد. ​​ژاکلین مادری مجرد با فرزندی مبتلا به سندرم داون است که عاشق ورونیکا است، دوستی که او نیز سندرم داون دارد. این فیلم نشان می دهد که این دو داستان چگونه به هم مرتبط هستند.

. روز هشتم

روز هشتم

سال تولید: 1996
کشور سازنده: بلژیک
زبان: فرانسوی
سنین: خانواده
کارگردان: ژاکو ون دورمال
بازیگران اصلی: پاسکال داکن، دانیل اتو
بازه زمانی: 118 دقیقه
نمره (IMDb): 7.5 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): 67 درصد

جورج سندرم داون دارد و در خانه سالمندان زندگی می کند. هری یک تاجر پرمشغله است که فروشندگان جوان و مشتاق را تربیت می کند. او در زندگی کاری خود موفق است، اما زندگی شخصی او یک فاجعه است. همسرش او را ترک کرد و دو فرزندش را با خود برد. نه همسرش و نه فرزندانش دوست ندارند دوباره او را ببینند و او با عصبانیت در جاده های روستایی سرگردان است. از طرفی جورج که مادرش را از دست داده و در آسایشگاه تنهاست تصمیم به فرار می گیرد و هری را ملاقات می کند. در نهایت دوستی خاصی بین این دو شکل می گیرد. دوستی و رابطه ای که هری را به فردی متفاوت تبدیل می کند.

1. شاهین کره بادام زمینی

شاهین کره بادام زمینی

سال تولید: 2019
کشور سازنده: آمریکا
زبان: انگلیسی
سنین: خانواده
کارگردان: تایلر نلسون، مایکل شوارتز
بازیگران اصلی: شایا لباف، داکوتا جانسون
بازه زمانی: دقیقه 97
نمره (IMDb): 7.6 از 10
نمره (گوجه فرنگی فاسد): 95%

داستان فیلم از آنجا شروع می شود که زک، مرد جوانی با سندروم داون، از آسایشگاهی که در آن زندگی می کند فرار می کند تا رویای خود را برای تبدیل شدن به یک کشتی گیر حرفه ای دنبال کند و به مدرسه کشتی می رود. البته اوضاع کاملاً به هم می ریزد و تایلر 32 ساله که یک مجرم فراری است به طور اتفاقی مربی و متحد زک می شود. آنها با هم ماجراهای زیادی را سپری می کنند، از دست ماموران فرار می کنند، خدا را در سفر خود می یابند، ماهی می گیرند و النور، زنی 28 ساله و یکی از اعضای مهربان تیم آسایشگاه را متقاعد می کنند تا در سفرشان به آنها بپیوندد. .

شما بگو

کدام یک از فیلم هایی که ارائه کرده ایم برای شما جذاب تر است؟ چه چیزی قبلا دیده اید؟ آیا فیلم دیگری سراغ دارید که یکی از شخصیت های اصلی آن سندروم داون داشته باشد؟ آیا در زندگی افراد مبتلا به سندرم داون در سینمای ایران تاثیری دارد؟

لطفا نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر مخاطبان در قسمت ” ارسال نظر ” به اشتراک بگذارید.

هشدار! مطالب این صفحه مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران نوشته شده است. اگر بتوانید هرگونه مغایرت با قوانین یا سایر مشکلات مربوط به صحت محتوا را گزارش دهید تا فوراً آن را اصلاح کنید، خوشحال خواهیم شد. اطلاعات بیشتر

اصول و روش های کاملا کاربردی برای یادگیری سریع و پایدار هر زبان جدید

دیدگاهتان را بنویسید