الحشد الشعبی: حمایت از قانون اساسی و نهادهای دولتی را وظیفه خود می دانیم



سازمان حشد الشعبی عراق سه شنبه شب با انتشار بیانیه ای در خصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی این کشور بر لزوم حمایت از قانون اساسی و نهادهای دولتی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه ساعاتی پس از تحصن حامیان صدر در مقابل شورای عالی قضایی عراق و تعلیق فعالیت این نهاد قضایی، آمده است: «الحشد بر بی طرفی در جریان سیاسی کنونی اصرار دارد. بحران البته برای حفظ آرامش و امنیت جامعه حمایت از دولت و قانون اساسی را نیز الزامی می داند.

الحشد الشعبی افزود: تحولات دردناک و خطرناکی که در عراق عزیزمان اتفاق می افتد را از نزدیک رصد می کنیم که آخرین آن محاصره منبع قدرت کشور یعنی شورای عالی قضایی توسط گروه های سازمان یافته و بعضا مسلح بود. .

در ادامه این بیانیه آمده است: ما آمادگی خود را برای حمایت از نهادهای دولتی به ریاست قوه قضائیه و مقننه و نظام سیاسی و قانون اساسی اعلام می داریم.

الحشد تأکید کرد که «همه فرماندهان (نظامی) موظفند تنها به وظایف خود عمل کنند و وارد مسائل سیاسی نشوند.

صبح امروز (سه شنبه) صدها تن از هواداران جنبش صدر با برپایی چادر در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد تجمع کردند.

تصمیم حامیان جنبش صدر برای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق پس از یکشنبه گذشته (23 اوت) این شورا در پاسخ به درخواست رهبر جنبش صدر برای انحلال پارلمان اتخاذ شد. این کشور این اقدام را خارج از صلاحیت خود اعلام کرد.شورای عالی قوه قضائیه.

در پی این تحرکات، حامیان صدر، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق نیز با تشکیل جلسه ای اعلام کردند که فعالیت خود را متوقف کرده اند.

شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق در ادامه تاکید کردند: دولت و حزب سیاسی پشت این اقدامات مسئول عواقب احتمالی این رفتار هستند.

از سوی دیگر، سه شنبه شب شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد که از فردا فعالیت تمامی دادگاه های این کشور از سر گرفته می شود.

شورای عالی قضایی عراق در بیانیه خود تاکید کرده است که به دلیل عقب نشینی معترضان، این نهاد از فردا فعالیت معمول خود را آغاز می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید