گفتگوی معاون بلینکن با این مقام صهیونیست درباره ایران



دیدار شرمن و این مقام صهیونیست روز چهارشنبه در حالی در واشنگتن انجام شد که مذاکرات وین به مرحله نهایی خود رسید.

بر اساس گزارش چهارشنبه شب گذشته وزارت امور خارجه آمریکا، طرفین درباره تقویت روابط دوجانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دو مقام آمریکایی و صهیونیستی همچنین درباره چالش های امنیتی مشترک ادعایی از جمله ایران گفت وگو کردند و معاون وزیر امور خارجه آمریکا بر پایبندی قوی دولت آمریکا به امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

همزمان با رسیدن مذاکرات وین به خط پایان، تحرکات صهیونیست ها افزایش یافت و «عیال هلاتا» مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی از ترس بازگشت احتمالی آمریکا به واشنگتن سفر کرد. به برجام ، ملاقات او با آنتونی بلینکن لغو شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت، مشاور امنیت ملی اسرائیل که این هفته در واشنگتن به سر می برد، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار نخواهد کرد، بلکه با مقامات دیگر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به دلیل لغو این دیدار، روابط واشنگتن و تل آویو را عمیق توصیف کرد و گفت: طرفین در حال رایزنی و گفتگو با یکدیگر در خصوص امنیت این رژیم و حمایت واشنگتن از منطقه ای هستند. مناطق امنیت و ایران

خبرنگار اکسیوس نیز در حساب کاربری خود نوشت که دیداری که قرار بود بین این مقام صهیونیست و بلینکن برگزار شود لغو شده است.

وی دلیل تغییر برنامه کاری بلینکن را تشریح و اعلام کرد که این مقام صهیونیست با وندی شرمن معاون بلینکن دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

سفر این مقام صهیونیست در ادامه تلاش های رژیم صهیونیستی برای قطع روند مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

به گفته کارشناسان سیاسی، یکی از دلایل مهم خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از برجام، فشار رژیم صهیونیستی و لابی آن در آمریکا بود.

به گزارش ایرنا، دور جدید مذاکرات لغو تحریم های ایران پس از وقفه 5 ماهه از 22 مردادماه در وین آغاز شد و این مذاکرات پس از چهار روز در 26 مرداد با بازگشت هیات ها به پایتخت ها پایان یافت.

برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که بسته پیشنهادی جدیدی را روی میز گذاشته است که شامل راه حل های به روز در مورد لغو تحریم ها و برنامه هسته ای ایران است. . مراحل

پس از پایان این دور از مذاکرات، مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند که متن نهایی به همه طرف ها ارائه شده است که قابل تغییر نیست و باید پذیرفت یا اعلام کرد که مذاکرات شکست خورده است، که این ادعای است. مقام وزارت خارجه ایران رد شد و اعلام شد با توجه به ادامه بحث در مورد چند موضوع مهم، هنوز در مرحله ای نیستیم که بتوانیم در وین درباره نهایی شدن متن توافق صحبت کنیم.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز اعلام کرد که هیچ توافقی (در مورد مذاکرات هسته ای) حاصل نشده است، زیرا تا زمانی که همه مسائل به توافق نرسد، توافقی حاصل نخواهد شد.

حدود یک هفته از پاسخ کتبی ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا می گذرد و دولت جو بایدن علیرغم ادعای رویکرد دیپلماتیک در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام، همچنان مشغول بررسی نظرات است. رسیدن به هدف و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف ناقض توافق 1994 است.

دیدگاهتان را بنویسید