حاجی بابایی: تبصره 14 قانون بودجه خوب عمل کرده است



رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی اجرای تبصره 14 قانون بودجه را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: طبق قانون باید 50 درصد از اعتبارات تبصره 14 قانون بودجه تخصیص یابد. به پرداخت یارانه نقدی که امسال بیش از این مبلغ تخصیص یافته است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تبصره 14 قانون بودجه (منابع هدایت کمک بلاعوض) در شفاف سازی و همچنین درآمدزایی عملکرد خوبی داشته است، تاکید کرد: اعتبارات تبصره 14 بودجه. قانون 1401 636 میلیارد تومان (همت) در حالی که در سال 1395 مبارزه ما برای این اسکناس حدود 87 همت بوده است.

وی گفت: از 636 اعتبار تبصره 14 قانون بودجه 1401 حدود 136 اعتبار برای هزینه های مددجویان برای بهسازی و توسعه زیرساخت های آنها در نظر گرفته شده است. بر اساس این تبصره، دولت در سال جاری حدود 500 یارانه پرداخت می کند که بخشی از آن برای کمک به تولید است. بخشی برای حقوق و دستمزد و بخشی برای کمک های یارانه ای مانند کمیسیون امداد است. ضمناً بودجه ای که باید نقداً پرداخت شود 330 حمت است.

رئیس کمیته برنامه، بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: طبق قانون 50 درصد از اعتبارات تبصره 14 قانون بودجه باید به پرداخت یارانه نقدی اختصاص یابد که امسال بیش از این میزان تخصیص داده شده است. . همچنین طبق قانون باید 30 درصد از اعتبارات این تبصره به تولید اختصاص یابد اما در بودجه امسال سهمیه تولید به این میزان نمی رسد اما رقم خوبی است.

حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که پرداخت اعتبارات از محل منابع تبصره 14 قانون بودجه برای بخش هایی مانند فرهنگ و ورزش با چه توجیهی انجام می شود؟ وی تاکید کرد: این حمایت نیز یارانه است; امروزه این یارانه به حوزه هایی مانند انتشارات، ورزش و مساجد پرداخت می شود. یارانه دادن به معنای حمایت از مکان هایی است که فاقد آن هستند. وقتی جایی پول کم می گیرند باید آجر زیر پایشان بگذاریم تا زیر آب خرج نشوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید