اجلاس ستاد اربعین در کربلای معلی با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان.



به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید صادق حسینی رئیس حج و زیارت در کربلای معلی برگزار شد. سازمان و مسئولین در قرارگاه کربلا.

اسماعیلی در این جلسه پس از ارائه گزارش مسئولین ستاد در خصوص اقداماتی همچون جهت یابی زائران، ثبت نام در سامانه بخشیدن و بيمه اربعين گفت: امسال بعد از حدود سه سال از همه چيز رسیدن کرونا، شاهد حضور چندین میلیون زائر در کشورمان هستیم که باید در این زمینه از دست برود تمرین‌کنندگان وی از نهادهای مرتبط به ویژه مسئولان و کارکنان سازمان حج و زیارت که در بخش «کمیته ثبت نام» و « اعزام زائران» تلاش مستمر و جهادی داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بی انصافی است که تلاش‌هایی که در همه دستگاه‌ها در حوزه اربعین حسینی انجام می‌شود نادیده گرفته شود، زیرا اقدامات و خدمات زیادی انجام شده است، البته باید آسیب‌شناسی لازم را نیز انجام داد. بر اعمال».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از تمامی وزارتخانه ها و دستگاه هایی که در زمینه تسهیل حضور زائران در اربعین تلاش کرده اند، گفت: بیشتر عملیات ستاد اربعین در کشور عراق انجام می شود، لذا اقدامات در این زمینه انجام می شود. کشور نیاز به همدلی و برنامه ریزی داشت، تا کنون این دو موضوع نکته مهم این است که به وضوح می توان دریافت که تمامی کارکنان سازمان حج و زیارت در ستاد اربعین به صورت مردمی و جهادی فعالیت می کنند که رمز موفقیت ستاد اربعین است.

اسماعیلی اقدام سازمان حج و زیارت در ارائه خدمات به مردم را ستودنی عنوان کرد و گفت: دولت مردمی نشان داده در همه بخش ها به مردم نزدیک است و همواره به دنبال رفع دغدغه های مردم است و نمونه ای از آن است. رفتار در ارائه خدمات تلاش شبانه است، از سوی دیگر در ایام اربعین حسینی شاهد زندگی روزمره و سفرهای استانی مسئولان هستیم. تمرین‌کنندگان حکومت مردمی به منظور تسهیل در امور زائران و محبین اهل بیت.آ) از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت از ظرفیت کارگزاران در اربعین به خوبی استفاده کرد، گفت: در سال های آینده ظرفیت های نهادهای مردمی و سایر توانمندی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. و ارشاد اسلامی در زمینه خدمت رسانی به زائران اربعین نیز قابل استفاده است

وی آسیب شناسی عملیات امسال ستاد اربعین و ارائه گزارش از سوی سازمان حج و زیارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: روند تشکیل کمیته بررسی و تحلیل عملیات ستاد اربعین حسینی در سال جاری باید انجام شود. که این مهم در جلسه شورای عالی حج و زیارت که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود قابل بحث و بررسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آسیب شناسی و ارائه دیدگاه ها و پیشنهادات در خصوص اربعین حسینی در جلسه شورای عالی حج و زیارت تاثیر بسزایی در بهبود روند خدمات رسانی در سال آینده خواهد داشت.

اسماعیلی گفت: تلاش شبانه روزی تمرین‌کنندگان علیرغم انتشار نادرست رسانه ها، حج و زیارت به خوبی و با اخلاص پیش رفتند پربار و ثمره زیادی داشت که با راهنمایی زائران و ثبت نام و ارسال میتوان شروع کرد بالا موبایل زیارت و پیگیری بیمه متذکر شد.

سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه گفت: سازمان حج و زیارت با توجه به وظایف کمیته ثبت نام و اعزام، توانست زائران را در سامانه ثبت نام کند. بخشیدن آن را به درستی دریافت کنید و بستر لازم را برای متقاضیان ایجاد کنید.

وی گفت: حضور 570 نیروی عملیاتی برای راهنمایی زائران و مالباختگان در ایام اربعین حسینی در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و بین مسیر زائران نجف به کربلا به خوبی انجام شد و این اقدام دلگرم کننده بود. به زائران اربعین زیرا این احساسات منعکس کننده آرامش بود.

حسینی با بیان اینکه راه اندازی سفرهای کم هزینه به زیارتگاه ها یکی از مهم ترین راهکارهای سازمان حج و زیارت است، افزود: در این راستا سفرهای کم هزینه ای با قیمت حدود سه میلیون تومان در نظر گرفته ایم که پیش بینی شده بود. . قبل از اربعین و اعزام ها بعد از آن انجام می شود، کاملا از اربعین حسینی انجام می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: برای اولین بار است که زائران با این قیمت مناسب و اسکان مناسب به عتبات مشرف می شوند. این محموله ها به صورت زمینی انجام می شود و به زودی جزئیات آن از هیئت های استانی اعلام خواهد شد.

وی افزود: در خصوص کاهش قیمت سفرهای هوایی که ناشی از بلیط هواپیما است نیز برنامه ریزی و رایزنی هایی در نظر گرفته ایم که امیدواریم این اقدامات موجب عزت همه عاشقان اهل بیت علیهم السلام شود. و خلوص

گفتنی است حضور و سخنرانی در «شب شعر اربعین»، بازدید از محل ارائه خدمات بیمه ای و مفقودین به زائران در جوار کنسولگری کربلا و حضور در موکب های شهرهای مختلف کشور پایه. در کربلا بخشی از برنامه های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عصر دیروز تا کنون در کربلاست.

دیدگاهتان را بنویسید