خطا در استفاده از مواد و لوازم آرایشی


لوازم آرایشی که به اشتباه استفاده می کنیم

این بدان معنا نیست که شما باید تمام محصولات زیبایی را که دارید دور بریزید. شاید تنها کاری که باید انجام دهید استفاده متفاوت از برخی از این محصولات باشد.

در ادامه در مورد اشتباهات رایجی که هنگام استفاده از محصولات آرایشی مرتکب می شویم صحبت خواهیم کرد.

1- برای پاک کردن آرایش خود هر روز از دستمال های پاک کننده آرایش استفاده می کنید

آسان تر از آن نمی شود. آرایش خود را با دستمال های پاک کننده آرایش پاک می کنید و کار دیگری انجام نمی دهید. اما همیشه نمی توانید از این دستمال ها استفاده کنید زیرا پوست شما را به اندازه کافی تمیز نمی کنند. علاوه بر این، این دستمال ها از مواد محکمی ساخته شده اند که باعث تحریک، خشکی و کشیدگی پوست می شوند. بنابراین، تنها زمانی باید از این دستمال‌ها استفاده کنید که به آب و شستشوی مناسب صورت دسترسی ندارید. اما برای مراقبت روزانه باید از پاک کننده های مخصوص صورت استفاده کرد.

۲- از سرم ها به تنهایی استفاده کنید

سرم باید قبل از استفاده از مرطوب کننده استفاده شود. و بهتر است این کار را در شب انجام دهید، به خصوص اگر سرم حاوی رتینول باشد. این به پوست اجازه می دهد تا تمام مواد مغذی ضروری را به طور کامل جذب کند. سرم با ماسک صورت موثرتر می شود. در فصل تابستان محصولات حاوی رتینول را فقط می توان با ضد آفتاب استفاده کرد زیرا این محصولات پوست را به نور خورشید بسیار حساس می کنند که می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود.

3- کرم پودر را روی یک اسفنج خشک بمالید

اکثر اسفنج ها، به ویژه آنهایی که برای پخش لوازم آرایشی استفاده می شوند، باید مرطوب استفاده شوند. هنگامی که این اسفنج ها خشک می شوند، بیشتر محصول آرایشی را جذب می کنند و آن را به درستی پخش نمی کنند.

4- فرق اصلاح کننده و کانسیلر را نمی دانید

نحوه استفاده از کانسیلر برای جوانتر دیده شدن

بسیاری از ما این دو محصول آرایشی را با یکدیگر اشتباه می گیریم، پس توضیح دهیم: کانسیلر را باید فقط در نزدیکی چشم استفاده کرد و کانسیلر برای پوشاندن عیوب پوست صورت استفاده می شود. نحوه استفاده از این دو محصول تفاوت های کوچکی دارد که باید از آن ها آگاه باشید. قبل از استفاده از کانسیلر، باید یک مرطوب کننده به پوست بزنید. کانسیلر را فقط باید با حرکات ماساژ گونه روی پوست بمالید. به این ترتیب کانسیلر روی پوست طبیعی تر به نظر می رسد.

5- برای پاک کردن آرایش فقط از شستشوی صورت استفاده می کنید

اثربخشی و فایده شستشوی صورت زمانی افزایش می یابد که از آن نه تنها در پایان روز برای پاک کردن آرایش استفاده کنید، بلکه در صبح نیز از آن استفاده کنید. با این کار می توانید سبوم (روغن طبیعی پوست)، سلول های مرده پوست و هرگونه کثیفی و عرق باقی مانده از شب قبل روی پوست را از بین ببرید. همچنین، بهتر است از شستشو و استفاده از پاک کننده های اسیدی خودداری کنید زیرا استفاده از محصولات خشن برای شستن پوست لزوما بهتر از اجازه دادن به آن نیست.

6- ماسک را از شب تا صبح روی صورت خود نگه دارید یا پس از خشک شدن کامل ماسک صورت خود را بشویید

هر ماسک گل رز باید طبق دستورالعمل آن استفاده شود. ماسک را یک شب در صبح روی صورت خود نگه ندارید، مگر اینکه در دستورالعمل سازنده ذکر شده باشد. این می تواند مشکلات جدی پوستی ایجاد کند. ماسک های ورقه ای باید قبل از خشک شدن برداشته شوند. اگر این کار را نکنید، ماسک رطوبت پوست را جذب می کند، در نتیجه پوست خشک تر از قبل می شود. این امر در مورد ماسک های صورت خاک رس نیز صدق می کند. برای استفاده از این نوع ماسک باید یک لایه ضخیم از آن را روی پوست بمالید تا دیرتر تبخیر شود. همچنین باید این ماسک را در حالی که هنوز چسبنده است از روی صورت خود بشویید.

7- از لوسیون های حاوی الکل زیاد استفاده می کنید

لوسیون های مختلف صورت اثرات متفاوتی دارند. درست است که با توجه به عملکرد لوسیون ها، مواد تشکیل دهنده آنها متفاوت است. با این حال، بیشتر لوسیون ها حاوی الکل هستند و اگر بیش از حد از آن استفاده کنید، پوست شما در پاسخ به این مواد شیمیایی خشن، چربی بیشتری تولید می کند. همچنین لوسیون ها را نباید به کل صورت مالید، بلکه روی قسمت های خاصی از آن استفاده کرد.

8- پس از استفاده از میسلار آب صورت خود را شستشو ندهید

میسلار واتر شباهت زیادی به لوسیون دارد و تنها تفاوت آن این است که الکل ندارد. این محصول حاوی عناصر فعال دیگری به نام میسل است که تمام ناخالصی های جذب شده روی صورت باقی می ماند، مگر اینکه صورت خود را با آب بشویید. اگر آب میسلار برای مدت طولانی روی پوست بماند، اثری شبیه صابون خواهد داشت. این باعث تحریک پوست خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید