برای سفر با تور چه مدارکی لازم است؟


اگر شما هم به سفر و گردشگری علاقه دارید، احتمالاً از آژانس های مسافرتی یا وب سایت های گردشگری زیادی بازدید می کنید. چه یک سفر شخصی باشد و چه یک تور، او می تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. بهترین راه برای انتخاب سفر با خالص یا سفر شخصی نگاهی به شخصیت، علایق یا انتظارات شما از سفر است.

اگرچه سفر انفرادی بدون تور مزایای خود را دارد، اما برای یک سفر برنامه ریزی شده و ایمن، انتخاب یک تور مناسب منطقی است. به خصوص اگر زمان کمی برای رزرو هتل، درخواست ویزا یا خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب دارید، انتخاب یک تور مطمئن بهترین انتخاب برای شروع سفر خواهد بود. خرید تور گردشگری با توجه به مقصد انتخابی نیازمند مدارک خاصی است. اگر می خواهید مدارک خود را برای خرید تور آماده کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز برای خرید یک سفر داخلی


خرید ساده ترین و سریع ترین راه برای سفر و رسیدن به مقصد است بلیط هواپیما ارزان (https://www.alibaba.ir/cheap-ticket). انتخاب یک سفر داخلی با مسافرت هوایی در کمترین زمان ممکن شما را به جایی که می خواهید می رساند. با این حال، انتخاب شما می تواند یک سفر زمینی و سفر با اتوبوس یا قطار باشد. در هر صورت برای خرید تور ملی نیاز به مدرک خاصی نیست و ارائه کارت ملی معتبر کافی است.

اگر سفرهای داخلی را به صورت آنلاین از وب سایت های معتبر خریداری می کنید، در وارد کردن اطلاعات شخصی و کد کشور دقت کنید. همچنین اگر توصیه یا محدودیت خاصی برای سفر دارید در قسمت توضیحات به تفصیل توضیح دهید.

البته ممکن است ترجیح دهید به صورت حضوری یک تور خریداری کنید و به توضیحات فروشنده تور با دقت گوش دهید. در این صورت کارت ملی و همراهان خود را همراه داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای خرید سفر به خارج از کشور

اگر مقصد سفر یک کشور خارجی است، به مدارک دیگری نیاز دارید. نکته جالب در مورد سفر به برخی از کشورهای خارجی همسایه این است که امکان سفر زمینی به این کشورها وجود دارد و می توانید با سفر زمینی در هزینه های سفر صرفه جویی کنید.
فرقی نمی کند سفر زمینی یا هوایی را انتخاب کنید، برای خرید سفر به خارج از کشور به مدارک زیر نیاز دارید:

گذرنامه

مهمترین مدرکی که برای سفر به خارج از کشور نیاز دارید، پاسپورت معتبر است. برخلاف شناسنامه، گذرنامه یک سند مادام العمر نیست و در صورت صدور، 5 سال اعتبار در نظر گرفته می شود. زمانی که قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، باید حداقل 6 ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت خود فرصت داشته باشید. در صورتی که اعتبار پاسپورت شما کمتر از 6 ماه باشد، این پاسپورت معتبر نیست و توسط کارکنان پذیرش آژانس مسافرتی پذیرفته نمی شود.

اگر پاسپورت کشور دیگری دارید و می خواهید یک سفر گردشگری خارجی از ایران رزرو کنید یا یکی از تورهای لحظه آخری را خریداری کنید، می توانید از پاسپورت خارجی خود استفاده کنید.

ویزا

یکی دیگر از مدارک مهمی که برای سفر به خارج از کشور نیاز دارید، ویزای شماست. برای سفر به برخی از کشورها مانند ترکیه و ارمنستان نیازی به ویزا ندارید. و برخی از کشورهای دیگر مانند مالدیو و قطر ویزای فرودگاهی یا ویزای اضطراری برای مسافران صادر می کنند. در صورتی که مقصد انتخابی نیاز به ویزا داشته باشد، پیگیری فرآیند صدور ویزا یکی از خدمات سفر به خارج از کشور است. ویزاهای یکبار ورود، دوبار ورود و چند بار ورود وجود دارد و برای صدور آنها مدارک خاصی مانند مدارک تحصیلی، منابع مالی و … لازم است.

کشورهایی که بدون ویزا می توان از آنها بازدید کرد معمولاً به مسافر اجازه می دهد بین 30 تا 90 روز در آن کشور اقامت کند. این کشورها عبارتند از:

ارمنستان، ترکیه، گرجستان، عراق، دومینیکا، هائیتی و ونزوئلا

برخی کشورها نیز برای مسافران ایرانی ویزای فرودگاهی یا الکترونیکی صادر می کنند. با این ویزاها مسافران می توانند بین 14 تا 90 روز در کشور مورد نظر اقامت داشته باشند. این کشورها عبارتند از:

جمهوری آذربایجان، کامبوج، مالدیو، عمان، قطر، لبنان، جزیره تیمور شرقی، بولیوی، توگو، رواندا، سومالی، زیمبابوه، کنیا، سودان جنوبی، سومالی، نیجریه و…

بهترین راه برای یافتن مسیر مناسب

یکی از بهترین توصیه ها در این مورد خرید از آژانس های مسافرتی معتبر است. شاید قیمت ارزان برخی بلیط ها یا سفرهای دیدنی وسوسه انگیز باشد. اما فقط در صورتی از آنها خرید کنید که از صحت اطلاعات مطمئن هستید. برای انتخاب یک سفر مسافرتی وقت بگذارید و خدمات و قیمت سفرهای مختلف آژانس های مسافرتی مختلف را با هم مقایسه کنید.

اگر می خواهید با خرید تور گردشگری به یک کشور خارجی بروید، می توانید بلیط هواپیما ترانزیت یا توقفگاهی را انتخاب کنید. این پروازها در فرودگاه یکی از کشورها بین 30 دقیقه تا 24 ساعت توقف دارند و سپس با پرواز دیگری به مقصد حرکت می کنند. بلیط های حمل و نقل عمومی بسیار ارزان تر از بلیط های بدون توقف است.

البته با مراجعه به آژانس های مسافرتی و گشت و گذارهای لحظه آخری می توانید یک سفر مسافرتی یا بلیط هواپیما را با تخفیف های عالی خریداری کنید. علاوه بر این برای برخی مقاصد امکان سفر زمینی وجود دارد که هزینه آن بسیار کمتر از هواپیما است.

مزایا و معایب سفر با تور

مهم ترین مزیت سفر با تور تضمین خرید بلیط، رزرو هتل، ویزا، برنامه ریزی برای بازدید از مکان های دیدنی توریستی و … می باشد. هنگامی که سفر با تور را انتخاب می کنید، هنگام انجام کارها آرامش خاطر خواهید داشت. در یک تور، می توانید از مکان هایی دیدن کنید که ممکن است در یک سفر شخصی نبینید.

وجود راهنمای تور و توضیحات مختصر و مفید وی در طول سفر و پشتیبانی در صورت بروز مشکل از دیگر مزیت های سفر با تور می باشد. وقتی با این روش سفر می کنید، در هزینه های سفر خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. زیباترین قسمت سفر با تور مسافرتی ملاقات با سایر همراهان است که گاهی به دوستی های طولانی تبدیل می شود. سفر با تور گردشگری بهترین گزینه برای کسانی است که به تنهایی سفر می کنند یا برای اولین بار سفر خارج از کشور را تجربه می کنند.

با وجود تمام مزیت هایی که گفتیم، سفر با تور معایبی هم دارد. وقتی با تور مسافرتی سفر می کنید و در هر صورت باید با برنامه سفر بروید. زمانی که برای استراحت، غذا خوردن یا بازدید از یک مکان توریستی دارید باید مطابق با برنامه سفر باشد و در این موارد تا حدودی آزادی خواهید داشت. همچنین اگر روحیه کار گروهی ندارید یا تنهایی را به جمع بودن ترجیح می دهید، سفر با تور تجربه خوشایندی برای شما نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید