طلای جهانی در آستانه افت هفتگی



قیمت طلا امروز (جمعه) با تضعیف دلار و اوراق خزانه آمریکا افزایش یافت، اگرچه پیش‌بینی فزاینده افزایش نرخ‌های دیگر توسط فدرال رزرو در ایالات متحده، طلا را در کاهش هفتگی نگه داشت.

به گزارش ایسنا، قیمت هر اونس طلا در ساعت 10:08 صبح به وقت اروپا با 4 درصد افزایش به 1670 دلار و 60 سنت رسید و قیمت ها در هفته جاری 1.6 درصد کاهش داشته است. قیمت طلا در بازار آتی آمریکا با 0.24 درصد افزایش به 1671 دلار و 60 سنت رسید.

شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافت و شمش برای خریداران خارجی ارزان تر شد. در همین حال، بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از بالاترین سطح 14 ساله روز پنجشنبه کاهش یافت.

استفان اینس، شریک مدیریت SPI Asset Management، گفت: “طلا در وسط گیر کرده است و ممکن است به این زودی شاهد تغییر قابل توجهی نباشیم، اما این امید وجود دارد که فدرال رزرو متوقف شود.” طلا در میان مدت به احتمال زیاد بالاتر خواهد بود، اگرچه ما شاهد نتایج منفی در اقتصادهای جهانی خواهیم بود که در نهایت می تواند به نفع کاهش نرخ باشد.

داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد، قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در سپتامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت، زیرا اجاره‌بها به بیشترین میزان از سال 1990 افزایش یافت و هزینه‌های مواد غذایی افزایش یافت.

معامله گران به طور گسترده منتظر چهارمین افزایش متوالی 75 واحد پایه در پایان نشست فدرال رزرو در 1-2 نوامبر هستند.

اگرچه به طور سنتی به عنوان پوششی در برابر تورم و آشفتگی های اقتصادی تلقی می شد، افزایش نرخ های بهره برای کنترل افزایش قیمت ها جذابیت شمش را کاهش داده است زیرا سودی به همراه ندارد.

بر اساس گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.6 درصد افزایش به 18.98 دلار در هر اونس رسید که بزرگترین کاهش هفتگی از ماه اوت تاکنون است. پلاتین با 0.5 درصد افزایش به 900.49 دلار و پالادیوم 0.9 درصد افزایش یافت و به 2125.50 دلار رسید. هر دو فلز به اولین افت هفتگی خود در سه هفته گذشته رسیدند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید