شی جین پینگ: کنترل کامل هنگ کنگ به دست آمده است / ما در مورد تایوان مصمم هستیم


رئیس جمهور چین امروز (یکشنبه) در کنگره حزب کمونیست چین به حمایت این حزب از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ کنگ اشاره کرد و در مورد تایوان گفته است که دستمزد “قاطعانه” مبارزه بزرگ با “تجزیه طلبی و مداخله”. و این نشان دهنده عزم و توانایی «قوی» برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و مخالفت با استقلال تایوان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین امروز (یکشنبه) در پکن افتتاح شد و تا 22 اکتبر (30 مهر) ادامه خواهد داشت.

حدود 2300 عضو مجمع به نمایندگی از 96.7 میلیون نفر از اعضای حزب حاکم چین، نتایج پنج سال گذشته را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و اهداف و اهداف توسعه کشور را برای پنج سال آینده و احتمالاً پس از آن تا یک دوره طولانی تر تصویب خواهند کرد. مراسم افتتاحیه در ساعت 10 صبح به وقت محلی تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز در سخنرانی افتتاحیه کنگره حزب که هر پنج سال یک بار برگزار می شود، گفت که کشورش کنترل همه جانبه هنگ کنگ را به دست آورده و آن را از “هرج و مرج” به “حکومت” تبدیل کرده است.

رئیس جمهور چین همچنین تاکید کرد که پکن “قاطعانه” مبارزه بزرگی را علیه تجزیه طلبی و مداخله در تایوان حفظ کرده است. وی با تاکید بر اینکه با تایوان “مصمم” است، گفت: این نشان دهنده “عزم و توانایی قوی پکن برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و مخالفت با استقلال تایوان است.”

شی همچنین از دولت حزب کمونیست خود در اجلاس بزرگ رهبری که انتظار می رود سومین دوره تاریخی در قدرت و سومین دوره ریاست جمهوری چین را برای او به ارمغان بیاورد، تمجید کرد.

شی جین پینگ: کنترل کامل هنگ کنگ به دست آمده است / ما در مورد تایوان مصمم هستیم

وی خطاب به حضار در “تالار بزرگ مردم” پکن گفت: بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین کنگره بسیار مهمی است که در زمان حساسی برگزار می شود که کل حزب و مردم از همه اقوام برگزار می شود. سفر جدیدی را برای ساختن یک کشور سوسیالیستی مدرن جامع و پیشروی به سوی هدف دوم صدمین سالگرد آغاز می کنند.

شی جین پینگ افزود که چین “مردم و زندگی آنها” را در اولویت قرار داده است و در مقابله با همه گیری کووید-19 مورد تمجید بین المللی قرار گرفته است. وی گفت: چین از ایمنی و سلامت مردم در بالاترین سطح محافظت کرده و نتایج مثبت قابل توجهی در هماهنگی پیشگیری و کنترل همه گیر و توسعه اجتماعی و اقتصادی به دست آورده است.

رئیس جمهور چین همچنین گفت که از اقتصاد خصوصی حمایت می کند و به بازار اجازه می دهد نقش تعیین کننده ای در تخصیص منابع داشته باشد. به گفته وی، هدف پکن رشد اقتصادی باکیفیت است و پنج سال آینده برای ایجاد یک قدرت سوسیالیستی مدرن حیاتی خواهد بود.

شی جین پینگ گفت: ما باید یک سیستم اقتصادی بازار سوسیالیستی در سطح بالا بسازیم… به سرعت سیستم مالکیت عمومی را تحکیم و توسعه دهیم، بی وقفه توسعه اقتصاد خصوصی را تشویق و حمایت کنیم و نقش تعیین کننده بازار را به طور کامل در تخصیص بازی کنیم. از منابع و عملکرد بهتر برای نقش دولت.

رئیس جمهور چین همچنین گفت که سرکوب فساد او “خطرات نهفته جدی” را در دولت و ارتش حزب کمونیست این کشور از بین برده است. وی خطاب به هیئت های حاضر با اشاره به کمپینی که به گفته منتقدان برای محدود کردن مخالفت های درون حزبی صورت گرفته است، گفت: مبارزه با فساد یک پیروزی قاطع و تثبیت همه جانبه کسب کرده است و خطرات پنهانی جدی در حزب وجود دارد. ، دولت و ارتش را نابود کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید