میوه ای خوشمزه که مصرف آن در فصل پاییز برای سلامتی مفید است


خرمالو بومی چین است، میوه ای پرتقالی که در زمان رسیدن طعم شیرین و عسلی دارد. می توان آن را به صورت تازه، سرخ شده یا پخته مصرف کرد و همچنین در تهیه ژله، کیک، نوشیدنی، پودینگ و حتی خورش استفاده می شود.

خرما حاوی مواد مغذی ضروری است. آنتی اکسیدان قوی و کالری کم دارد و همین ویژگی آن را به غذایی مناسب برای کاهش وزن تبدیل می کند. در اینجا پنج فواید شگفت انگیز خرمالو برای سلامتی آورده شده است:

سلامت قلب

خرما برای سلامت قلب مفید است. مقادیر بالای ویتامین E و سایر ترکیبات مقوی موجود در این میوه، آن را به انتخابی عالی برای تقویت طبیعی قلب تبدیل کرده است. خرمالو حاوی آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی مانند کورستین و کامفرول است که با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است. تانن خرمالو به کاهش فشار خون کمک می کند و پتاسیم موجود در آن به حفظ ضربان قلب طبیعی کمک می کند.

سلامت چشم

این میوه رنگارنگ به سلامت چشم کمک می کند. خرما سرشار از ویتامین A و آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند لوتئین و زآگزانتین است که سلامت چشم را بهبود می بخشد. ویتامین A برای عملکرد غشای ملتحمه و قرنیه ضروری است. این میوه همچنین حاوی پروتئین های لازم برای بینایی طبیعی است. مصرف روزانه این میوه شیرین از بیماری های چشمی مانند گلوکوم، دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن و آب مروارید جلوگیری می کند.

سلامت پوست

خرما بافت پوست شما را بهبود می بخشد. این میوه سرشار از ترکیبات جوان کننده پوست است و از عفونت های پوستی نیز جلوگیری می کند. ویتامین‌های C و E و آنتی‌اکسیدان‌های کاتچین موجود در آن‌ها دارای خواص ضدالتهابی هستند که به بهبود جای زخم، جوش، اگزما، پوست تیره کمک می‌کنند. همچنین ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را به حداقل می رساند و چهره ای شفاف، روشن و بدون لک به شما می بخشد.

سلامت دستگاه گوارش

خرما مشکلات گوارشی را حل می کند. این میوه که در چین میوه ای الهی است سرشار از ویتامین های گروه B مانند B1، B2 و B3 و فیبرهای محلول است و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است. فیبر موجود در آن حرکات روده را برای حذف مواد زائد جامد از بدن تسهیل می کند و از مشکلاتی مانند نفخ جلوگیری می کند. ویتامین‌های B تجزیه مواد گوارشی از جمله پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها را تنظیم می‌کنند و برای متابولیسم بهینه و سطوح انرژی مفید هستند. فیتونوترینت های موجود در خرما از عفونت معده نیز جلوگیری می کند.

التهاب

این غذای چینی التهاب را کاهش می دهد. خرمالو سرشار از ویتامین C و فلاونوئیدها است که التهاب را کاهش داده و از بدن در برابر انواع میکروب های بیماری زا محافظت می کند. ویتامین C موجود در آن به محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضر و سموم کمک می کند و در نتیجه با التهاب مبارزه می کند. رسیدن این میوه در پاییز واقعاً الهی است زیرا از عفونت های فصلی که در فصل پاییز بسیار شایع است جلوگیری می کند.

پس خرما بخورید تا از پاییز بیشتر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید