اجرای طرح کامین دو پروگر در دستور کار ستاد اقتصاد دانش بنیان قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدمهدی علایی در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان باید هدفمند و با چشم انداز توسعه در مسیری صحیح و منطقی حمایت شوند و برای تحقق آن تلاش کنند. اعتبارات این حوزه به صورت کامل واگذار می شود.

و افزود: مجموعه مدیریت استان مسئولیت حمایت از مجموعه ای را بر عهده دارد که در مسیر دانش قرار دارند و این حمایت ها باید در چارچوبی مشخص و به دور از رانت اجرا شود.

علایی بیان کرد: البته در حمایت و پرداخت تسهیلات باید بین اقدامات فناورانه و طرح های اقتصادی تمایز قائل شد، زیرا ممکن است بسیاری از شرکت های دانش بنیان با امکانات و روند حمایت ها آشنایی نداشته باشند و دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی باید در این زمینه ورود کنند. زمینه پیشنهاد پروژه های قابل علامت گذاری در این ستاد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اعتبارات پژوهشی به جای دانشگاه ها به شرکت های دانش بنیان داده شود تا شرکت های دانش بنیان بتوانند تحقیقات خود را اجرایی کنند و دیگر شاهد پژوهش های کتابشناختی نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: راه اندازی خانه خلاق دانشجویی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی، آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تفاهم نامه راه اندازی این مرکز منعقد شود. تا جلسه بعد

وی افزود: با توجه به توانمندی های بخش کشاورزی در استان و تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر توسعه بنگاه های مبتنی بر دانش کشاورزی و تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب بر دشت قزوین باید بیشتر روی این حوزه تمرکز کنیم.

علایی بیان کرد: با وجود کشاورزی بودن استان، ظرفیت دانشگاه های استان در حوزه کشاورزی چندان بالا نیست و به همین دلیل باید از دانشگاه های استان همجوار به ویژه استان البرز استفاده کنیم. وارد شدن حوزه دانش

استاندار قزوین افزود: در این راستا باید همایشی با دعوت از شرکت های دانش بنیان کشاورزی کشور برای بازدید از توانمندی های حوزه کشاورزی استان برگزار شود و پس از برگزاری این همایش اقدامات اجرایی در حوزه کشاورزی انجام شود. حوزه دانش کشاورزی

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: کاستی های جمهوری اسلامی ایران معمولاً توسط دشمنان به افکار عمومی می رسد، اما از سوی دیگر نمی توانیم شفاف سازی کنیم و توضیح نیازهای ما به مردم که همین موضوع نیز باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شده است.

وی افزود: رئیس جمهور از این حیث موضوع راه اندازی پروژه Camí del Progrés را مطرح کرد که می خواهیم در سطح استان اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهیم و این اقدامات باید در این ستاد که پرچمدار است اجرا شود. تحول مبتنی بر دانش و پرچمدار حمایت از خلاقیت در استان، برنامه ریزی و اجرا شود تا اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان، پیشرفت ها، سرمایه ها و دستاوردهای آن را بشناسند.

پایان پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دیدگاهتان را بنویسید