از خیار و کیوی گرفته تا گل و غنچه



بر اساس اجرای طرح آزمایشی کریدور ساده شده گمرکی ایران و روسیه، بیش از 18 هزار تن کالا از ایران به روسیه صادر شده است که شامل میوه، خشکبار و … است.

به گزارش ایسنا، در بازه زمانی 9 تیرماه تا 31 مردادماه سال جاری، 18 میلیون و 462 تن کالا به ارزش 9 میلیون و 600 هزار دلار در یک هزار و 199 اظهارنامه با تسهیلات و تسهیلات از گمرکات فدراسیون روسیه ارسال شد. از اسلام وارد این کشور شده است. جمهوری ایران. در بازه زمانی مذکور، تقریباً 46 درصد وزن و 18.1 درصد از ارزش کل میوه و تره بار صادراتی از ایران در روسیه حمل و دفع شده است.

بر اساس اطلاعاتی که گمرک ایران در اختیار ایسنا قرار داده است، این محصولات شامل سبزیجات و صیفی جات شامل انواع سبزی، خیار، پیاز و کاهو است. ردیف دوم صادرات مرکبات شامل انواع میوه ها از جمله کیوی، پرتقال، انگور، خربزه، لیمو، گردو و زردآلو است. آجیل هایی مانند پسته، بادام و بادام زمینی، محصولات به دست آمده از سبزیجات و میوه هایی مانند ماکارونی و آب میوه و گل و غنچه نیز از جمله این محصولات هستند.

از این تعداد در حال حاضر حدود 10 شرکت تحت کریدور تسهیل گمرکی تعریف شده بین ایران و روسیه فعال هستند و پیش بینی می شود تعداد آنها افزایش یابد. همچنین تنوع محصولات را افزایش می دهد و شامل محصولات آبزی، لبنیات و محصولات مختلف دیگر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید