به آمریکا و یونان هشدار داده ایم – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی این این ترکیه به آمریکا و یونان درباره جزایر مورد مناقشه با آتن هشدار داد.

اردوغان در این گفتگو گفت: امیدواریم آمریکا یونان را به مسیر اشتباه هدایت نکند. از طریق وزارت امور خارجه کشور در خصوص تسلیح جزایر یونان به آمریکا و یونان هشدارهای لازم را دادیم. آخرین نامه در 17 سپتامبر به سازمان ملل ارسال شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه لغو تحریم تسلیحاتی قبرس جنوبی از سوی آمریکا از نظر محتوا و زمان توجیهی ندارد، تصریح کرد: همه باید بدانند که این اقدام اخیر بی پاسخ نمی ماند و تمامی اقدامات پیشگیرانه برای این کشور انجام خواهد شد. ایمنی جمعیت ترک های قبرسی

رجب طیب اردوغان همچنین افزود: اگر شورای امنیت سازمان ملل عادلانه عمل کند، روند درخواست ترکیه برای به رسمیت شناختن جمهوری ترک قبرس شمالی را تسریع خواهیم کرد.

اردوغان در ادامه خاطرنشان کرد: هر زمان که لازم باشد، تلاش های خود را به یک عملیات جامع ضد تروریستی تبدیل خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: اگر گاز طبیعی دریای سیاه به مرحله بهره برداری برسد، کار ما بسیار آسان می شود. ما در این مرحله با روسیه هم مشکلی نداریم.

وی افزود: چشم انداز رشد 5 درصدی را تا سال 2022 پیش بینی می کنیم، البته این عدد متوسط ​​است، بهتر خواهد بود. اولین قدم برای ساخت نیروگاه هسته ای خلاصه ما حذف، در این بار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مذاکرات گسترده ای داشتیم و این مذاکرات را ادامه خواهیم داد.

اردوغان در این گفتگو همچنین به حوادث اوکراین و تماس تلفنی اخیر خود با رئیس جمهور اوکراین اشاره کرد و گفت: آقای … زلنسکی می خواهد آقای پوتین را در 4 منطقه قانع کند (رفراندم). من قصد دارم فردا این موضوعات را به تفصیل با آنها در میان بگذارم. هزینه جنگ هسته ای روسیه و اوکراین فاجعه بار است. حتی لازم نیست در مورد آن صحبت کنید، چه رسد به اینکه در مورد آن فکر کنید. حل این مشکل از طریق دیپلماسی مناسب ترین گام خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید