هفته فرهنگی ایران در سوریه گشوده شد/دری به سوی معرفت تمدن ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، هفته فرهنگی ایران در سوریه شامگاه چهارشنبه ششم مهرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی لبانه مشوه. ، سوری. مهدی سبحانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سفیر و حمیدرضا عصمتی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فرهنگیان دو کشور در شهر خان اسعدباشا دمشق افتتاح شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی پور در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه دمشق یکی از پایتخت های مهم کشورهای عربی و دارای قدمتی طولانی است، گفت: هفته فرهنگی ایران دریچه ای برای مردم سوریه برای آشنایی با تمدن و تمدن ایران است. برای یافتن زمینه های مشترک بین آنها و تعمیق روابط بین آنها. .

لبانه مشحوح وزیر فرهنگ سوریه با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران گفت: این رویدادها غنای فرهنگی ایران را برجسته می کند که در هنرهای سینما، موسیقی، عکاسی و میراث مادی و غیرمادی ما مشهود است. شاهد تمدن بزرگ و آنچه او با ما به اشتراک می گذارد.

وی ادامه داد: با مقامات ایرانی درباره جاده ابریشم، خلاقیت های فرهنگی و هنری صحبت کردیم.

سبحانی سفیر کشورمان در سوریه خاطرنشان کرد: تحولات دهه های اخیر نقش فرهنگ را در توسعه روابط بین الملل برجسته کرده است و روسای جمهور دو کشور همواره بر تقویت روابط فیمابین تاکید دارند.

وی ادامه داد: هفته فرهنگی ایران در سوریه آغاز جدیدی برای این روابط تلقی می شود.

عصمتی رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه گفت: امروز باید هنرهای سنتی را احیا کنیم و به آن پایبند باشیم و نسل هایی را به آنها معرفی کنیم تا از انقراض نجات پیدا کنند.

وی افزود: این رویداد آغازگر گروهی از جشنواره‌هایی است که هم در سوریه و هم در ایران به منظور تعمیق پیوند فرهنگی بین آنها برگزار می‌شود و پلی است که ما را به سمت امنیت فرهنگی فرزندان و جوانانمان می‌رساند. مانند یک مانع غیر قابل نفوذ خواهد بود، دشوار است.

نمایش مستند پیشرفت ایران در تمامی سطوح، اجرای موسیقایی یک گروه موسیقی ایرانی و اجرای ورزشی قدیمی یک تیم ورزشی ایرانی از جمله برنامه های این مراسم بود. همچنین معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران از جمله فرش نستعلیق، پوشاک، کتاب، نقاشی، خوشنویسی و صنایع دستی و همچنین غذاها و غذاهای ایرانی از دیگر بخش‌های این هفته فرهنگی است.

دیدگاهتان را بنویسید