راه اندازی کمپین جدی برای در دسترس قرار دادن نرم افزارهای نوشتن در دسترس همگان – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان



به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز با حضور در هشتمین نمایشگاه نوشت افزار ایران در گردهمایی فعالان صنعت نوشت افزار و خیرین نوشت افزار ایران ضمن شرکت در کمپین «همه حاضرند» حضور یافت. او همچنین هیئت مدیره مبارزات انتخاباتی را امضا کرد. . وی همچنین در بازدید از نمایشگاه با فعالان لوازم التحریر به صورت چهره به چهره گفت و گو کرد.

تاثیر نوشتن نرم افزار بیش از هر چیز دیگری است

محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور در نشست فعالان صنعت نوشت افزار با اشاره به اهمیت تولید لوازم التحریر در کشور گفت: خوشایندترین صحنه هایی که از آموزش و پرورش در ذهن همه می ماند مربوط به روزهای اول شروع آن است. . دانش آموز و با کتاب، مداد و کاغذ ارتباط برقرار می کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دانش آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از نوشتن نرم افزار محروم شود، افزود: اگر نرم افزار نوشتن در دسترس دانش آموزان نباشد در ذهن آنها باقی می ماند و آثار مخربی به جا می گذارد.

مخبر گفت: کمپین جدی برای در دسترس قرار دادن نرم افزارهای نوشتاری در اختیار همه دانشجویان ایرانی راه اندازی کنید.

وی ادامه داد: همه امکانات کشور اعم از موسسات خیریه، مجموعه های دولتی و صدا و سیما باید برای ارائه نرم افزار نوشتاری به دانش آموزان مناطق محروم مورد استفاده قرار گیرد و هیچکس دست از تحصیل نکشد. به دلیل مشکلات مالی

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه شخصیت انسان در سال‌های اولیه زندگی شکل می‌گیرد، گفت: دانش‌آموزان قبلاً خانه و خانواده خود را الگو می‌کردند، اما امروز این‌طور نیست و الگوهای آن‌ها محصولات فرهنگی برایشان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: نقش تولیدکنندگان نرم افزار نویسندگی برای حفظ فرهنگ اسلامی ایران که از هر سو مورد هجمه قرار دارد بسیار کلیدی است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری اولویت اول اقتصاد است، گفت: از اقتصاد ضرر نمی کنیم اما آنچه می تواند مدرسه و نظام اعتقادی را مانند موریانه از بین ببرد فرهنگ است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکدفعه به خود می آییم و می بینیم که عشق و علاقه یک فرد در شخصیتی که نماد ضد ارزشی است نشان داده می شود و این شخصیت الگویی برای بچه ها شده است.

مخبر دزفولی حفظ فرهنگ ایران اسلامی را جدی و راهبردی خواند و گفت: حتی جدای از علاقه به نظام اگر غیرت دینی داشته باشیم این مسائل بسیار مهم است و باید در آثار نشان داده شود که چه می کنند.

وی با بیان اینکه تاثیر نوشتن بر ذهن کودکان بیش از هر چیز دیگری است، گفت: دولت باید به تولید مطالب باکیفیت با محتوای فرهنگی مناسب برای شرکت تولیدی بصراف کمک کند.

مخبر دزفولی گفت: واردات لوازم التحریر بدون هیچ مانعی انجام می شود اما اگر بدانیم نیاز کشور را به طور کامل تامین می کنید اجازه واردات حتی یک دفترچه را نمی دهیم.

وی محرومیت کشورهای اسلامی از فرهنگ اسلامی را جدی ترین برنامه دشمن عنوان کرد و گفت: افق 1404 برای رسیدن به خودکفایی در لوازم تحریر بسیار دور است و در یکی دو سال دیگر می توانیم به خودکفایی کامل برسیم. تدارکات و کمک های دولتی خودمان.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بنگاه های دانش بنیان مزیت کشور هستند، گفت: هر چه از بنگاه های دانش بنیان بخواهید انجام می دهند، پیچیده ترین مشکلاتی که به آنها ارجاع می شود در کمترین زمان ممکن حل می شود. همان طور که نیاز کشور در ساخت هواکش در سال تامین شد در حالی که آلمانی ها در این کار باز ماندند.

وی بر استفاده از ظرفیت مراکز تحقیق و توسعه تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان قوانین و مشوق هایی را که مد نظر دارند برای ما ارسال کنند تا بررسی کنیم.

وی به دستاوردهای مربوط به تولید کاغذ اشاره کرد و افزود: توزیع باید به صورت سیستمی دنبال می شد همانطور که درصد کمی به صورت مکانیزه در کالاهای اساسی توزیع می شد اما همین درصد اندک بازار را کنترل می کرد.

مهم این است که دانشجویان ایرانی روی کاغذ خارجی ننویسند

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بخشی دیگر از نشست فعالان صنعت نوشت افزار با اشاره به موضوع کاغذ و محتوای صنعت نوشت افزار گفت: مصرف کاغذ در کشور 45 تا 47 هزار تن است اما هرگز بیشتر از پنج هزار تن تولید داخلی ارائه نشده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال با اعتماد به تولیدکنندگان داخلی، علیرغم حساسیت هایی که در خصوص تولید کاغذ و کتاب وجود دارد، حدود 34 هزار و 300 تن 45 هزار تنی از تولیدکنندگان داخلی خریداری شده است. برای ما مهم است که دانشجویان ایرانی روی کاغذ خارجی ننویسند.

نوری با بیان اینکه تهیه کاغذ اولین گام برای تقویت هویت ملی است، تصریح کرد: گام دوم برای تقویت هویت ملی استفاده از محتوای اسلامی ایرانی است، بنابراین همه کسانی که در این زمینه موثر هستند باید برای ارزش آفرینی ارائه دهند. زنجیر. در زمینه تولید محصولات مرتبط با هویت ملی.
وی کانون را محل مناسبی برای تشکیل این زنجیره عنوان کرد و ادامه داد: در کشور هزاران نقطه زیر نظر مرکز در حال فعالیت هستند که باید با استفاده از نیروهای این مرکز راه انقلاب و مردمی شدن را پیش برد. مرکز . .

مطالعه توزیع نرم افزارهای نوشتن در مناطق محروم

سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایری ریاست جمهوری در بخشی دیگر از این جلسه شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را از مواردی عنوان می کند که در دبیرخانه بررسی شده است. شورای عالی جهاد سازندگی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف شده است فهرستی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تهیه کند تا به این پدیده که پس از شیوع ویروس کرونا پررنگ تر شده است، توجه بیشتری شود.

وی افزود: یکی از جنبه های کم مطالعه دانش آموزان با توزیع نرم افزار نوشت افزار ایرانی اسلامی و کمپین راه اندازی شده در این زمینه پوشش داده می شود.
بیش از 50 درصد نرم افزارهای رایتینگ ایرانی هستند.

سعید حسینی رئیس مجمع ایراننوشت دیگر سخنران این نشست مشترک با فعالان صنعت نوشت افزار بود.

وی با بیان اینکه جریان نرم افزارهای نوشتاری ایرانی از سال 2019 آغاز شد، گفت: در آن سال محصولات ایرانی کمتر از 15 درصد بود و نسبت محتوای ایرانی نزدیک به صفر بود، اما پس از 10 سال تلاش بیش از 50 درصد محصولات ایرانی.

رئیس مجمع ایراننوشت گفت: در این 10 سال دولت در کنار ما نبوده است اما در سه سال آینده با کمک دولت قصد داریم سهم نرم افزارهای نوشت افزار ایرانی را به 80 درصد برسانیم. به منظور دستیابی به خودکفایی در این صنعت».

وی در تشریح دیگر برنامه های مجمع گفت: در سال 1404 در نظر داریم از هر محصول حداقل سه نمونه ایرانی داشته باشیم.

وی با اشاره به بررسی هایی که نشان می دهد هر 10 شخصیت مورد علاقه کودکان ایرانی خارجی هستند، گفت: پیشنهاد کرده ایم تا سه سال آینده حداقل نیمی از این 10 شخصیت برتر، شخصیت های ایرانی باشند.

حسینی صادرات لوازم التحریر به 20 کشور را از دیگر اهداف صنعت نوشت افزار ایران عنوان کرد و گفت: توانایی تولیدکنندگان را می بینم که با استفاده از توانمندی های بومی به یکی از پنج تولیدکننده برتر لوازم التحریر در جهان تبدیل شوند. همچنین سند توسعه صنعت تحریر نیز آماده است و برای اجرای آن نیازمند حمایت دولت است.

در این نشست فعالان صنعت نرم افزار تحریر نیز به بیان مشکلات بر سر راه گسترش این صنعت پرداختند. تاکید بر توزیع داخلی و قوی‌تر محصولات ایرانی، استفاده از امکانات فروشگاه‌های دولتی، عدم کنترل استفاده از کاراکترهای خارجی در صنعت نوشت افزار، دشواری‌های استفاده از شخصیت‌های ایرانی و مشکل تامین کاغذ و سرمایه در گردش بود. محورهای سخنان فعالان لوازم التحریر.

پس از این جلسه کمپین «همه حاضران» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و دزفولی مخبر معاون اول رئیس جمهور راه اندازی شد. کمپین “همه حاضر هستند” برای ارائه نرم افزار نوشتن برای کودکان مناطق محروم راه اندازی شده است. بازدید معاون اول رئیس جمهور از نمایشگاه و گفتگوی چهره به چهره با تولیدکنندگان از دیگر بخش های حضور دزفولی در هشتمین نمایشگاه ایرانوشت بود.

هشتمین نمایشگاه خط ایرانی زیر نظر مجمع کتابت اسلامی ایرانی از اول شهریورماه آغاز به کار کرده و تا 27 شهریورماه از ساعت 10 الی 22 در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است.

انجمن نوشت افزار اسلامی ایران از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر با عضویت بیش از 100 تولیدکننده به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین تشکل های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید