عدم اعطای روادید به اعضای هیئت روسیه برای شرکت در مجمع عمومی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیه الیم، “واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت تخته سیاه روس شرکت کننده در مجمع عمومی این سازمان هنوز ویزای ورود به آمریکا را نگرفته است.

بر اساس این گزارش این موضوع به صورت الاکارته نبنزیا به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و تعداد اعضا افزایش یافته است تخته سیاه 56 نفر برای شرکت در مجمع عمومی دعوت شده اند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که خبرنگاران همراه هستند تخته سیاه روسی و خدمه پرواز سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز ویزا دریافت نکرده است.

این دیپلمات روس در عین حال افزود که ایالات متحده به عنوان کشوری که مقر سازمان ملل متحد را میزبانی می کند، موظف است این شرکت را تضمین کند. تخته ها دیپلمات در تشریفات این سازمان است.

نبنزیا وی خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: از شما می‌خواهیم مجدداً به مقامات ایالات متحده یادآوری کنید که باید در اسرع وقت برای همه نمایندگان روسیه و همراهان آنها از جمله روزنامه‌نگاران روسی که در این نشست حضور خواهند داشت ویزا صادر کنند. رویدادی برای پوشش اظهارات وزیر خارجه روسیه.

در این نامه آمده است که وضعیت سخت ویزا چند ماه است که ادامه دارد.

نبنزیا وی گفت: آمریکا در ماه های اخیر از اعطای ویزا به نمایندگان روسیه که قرار است در رویدادهای رسمی سازمان ملل از جمله لغو سفر ولادیمیر شرکت کنند، خودداری کرده است. کولوکولتسف وزیر کشور روسیه.

لازم به ذکر است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد قرار است در ماه جاری در نیویورک برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید